هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه

خبر


نیروهای امنیتی سوریه مساجد را هدف قرار می دهند
نیروهای امنیتی سوریه، در ادامه برخورد با معترضین و سرکوب آنان، به سوی نمازگزاران تیراندازی کرده و تعدادی از مساجد را نیز هدف قرار دادند.
 dirozur-suria.jpg
به گزارش  مفکرة الاسلام، "محمد الفراتی"، عضو کمیته هماهنگی انقلاب سوریه، از "دیر الزور" گزارش داده است که نیروهای امنیتی سوریه روز گذشته پس از اینکه نمازگزاران از مسجد خارج شدند، به سوی آنان تیراندازی کردند.
وی در ادامه اظهار نموده که نیروهای امنیتی مساجد را نیز مورد هدف قرار می دهند که تا کنون تعداد 5 مسجد در دیرالزور مورد هدف این نیروها قرار گرفته است. 
عضو کمیته هماهنگی انقلاب سوریه همچنین تصریح کرده است: «ارتش و نیروهای امنیتی به صورت مسلحانه با معترضین برخورد کرده و آنها را قتل عام می کنند، اما تظاهرکنندگان به صورت مسالمت آمیز به اعتراض خود ادامه خواهند داد و اگر تمام ارتش دنیا به مقابله آنان بیایند، آنها با دست خالی در مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد.»

گفتنی است طبق اعلام کمیته هماهنگی محلی سوریه در تظاهرات روز جمعه معترضین که با عنوان «لن نرکع إلا لله» (فقط در مقابل خدا تسلیم می شویم) در شهرهای دوما، سقبا، حما، حمص، بنش و حرستا برگزار شد 20 تن کشته شدند.

احمدی‌نژاد چندین ماه است که در نماز جمعه شرکت نمی‌کند

سایت اصولگرای ندای انقلاب : يادش بخيرآن روزها را؛ شهردار جوان و پرانر‍ژي تهران تازه كار خود را آغاز كرده بود. كسي كه اگر مهمترين خصلتش را از مردم كوچه و بازار كلانشهر تهران مي‌پرسيدي «مردمي بودن» بود. هر هفته در يكي از مناطق تهران حاضر مي‌شد و بدون هيچ واسطي به درددل مردم گوش مي‌داد و نيروهاي تحت امر خود را براي رفع مشكل آنان بسيج مي‌كرد.
 
 
اما طي چند ماه اخير كمتر كسي احمدي‌نژاد را در صفوف نماز جمعه مشاهده مي‌كند و اگر نمازهاي جمعه به امامت رهبر عزيز انقلاب را استثنا كنيم، وي چند ماه گذشته روزهاي جمعه دردانشگاه تهران يا اطراف آن آفتابي نشده استبرخي علت اين عدم حضور آن را به انتقاد خطباي جمعه به عملكرد رئيس‌جمهور و يا اطرافيانش منتسب مي‌دانند و برخي علل ديگري براي آن مي‌يابند. اما آيا واقعا اين دلايل براي غيبت در نماز دشمن‌شكن جمعه كفايت مي‌كند. هر چه هست واقعيت اين است كه حضورمحمود احمدي‌نژاد در نماز جمعه كه روزگاري مايه دلگرمي مردم بود اكنون به شدت كاهش يافته است.
روز گذشته و در هواي گرم و طاقت فرساي تهران توفيق داشتم در صفوف نماز دانشگاه تهران حاضر شوم ناخودآگاه چشمانم به دور و برم مي‌نگريست كه شايد بار ديگر دكتر را ببيند اما خبري از وي نبود.

سال 89 هيچ مبلغي به ذخيره ارزي واريز نشد!


عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين که يکي از ويژگي‌هاي صندوق توسعه ملي در مقايسه با حساب ذخيره ارزي اين است که دولت نمي‌تواند به راحتي به آن دسترسي پيدا کند، گفت: منابع صندوق توسعه ملي به امور جاري کشور اختصاص نمي‌يابد.
به گزارش ايسنا، شکور اکبرنژاد با بيان اين که هدف اصلي تشکيل صندوق توسعه ملي، پس‌انداز درآمد حاصل از فروش نفت و گاز و سرمايه‌گذاري آن در طرح‌هاي عمراني و طولاني مدت کشور است، تصريح کرد: يکي از اهداف اصلي تأسيس اين صندوق حمايت از بخش‌هاي خصوصي فعال در طرح‌هاي عمراني است.
نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس درباره منابع مالي صندوق توسعه ملي افزود: دولت بايد سالانه ۲۰ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز را به صندوق توسعه ملي واريز کند.
او با بيان اين که دولت براي تأمين منابع مالي حساب ذخيره ارزي، بايد مازاد درآمد حاصل از فروش هر بشکه نفت خام که قيمت آن در بودجه سالانه کشور پيش‌بيني شده را به اين حساب واريز کند، گفت: متأسفانه در سال ۸۹ هيچ مبلغي به حساب ذخيره ارزي واريز نشده است.
اکبرنژاد با بيان اين که در سال‌هاي گذشته مسئولان اجرايي کشور به راحتي منابع مالي حساب ذخيره ارزي را براي هزينه‌هاي جاري کشور هزينه مي‌کردند، تأکيد کرد: يکي از ويژگي‌هاي صندوق توسعه ملي اين است که دولت نمي‌تواند به راحتي به منابع آن دسترسي پيدا کند.
اين نماينده مردم در مجلس ادامه داد: دولت براي برداشت از صندوق توسعه ملي نيازي به مصوبه نمايندگان مردم در مجلس ندارد، اما برداشت از اين صندوق به راحتي نيست و مسئولان اجرايي کشور براي برداشت از اين صندوق بايد دليل موجهي ارائه کنند.
واردات بنزین از سر گرفته شد!

خبر آنلاین : به گزارش خبر آنلاین اردیبهشت ماه امسال واردات بنزین با تاکید مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی بر خودکفایی در تولید بنزین متوقف شده و نتیجه آن امروز پس از گذشت سه تا چهارماه از آن، کاهش ذخایر استراتژیک کشور و دستوری جدید برای واردات روزانه حدود ۱۴ میلیون لیتر بنزین( بنزین سوپر) بوده است.
براساس این گزارش طی هفته های گذشته یکی از بحث های اساسی مسوولان نفتی آغاز مجدد وارادت بنزین بوده است در حالیکه ضیغمی ، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، بارها در گفت وگوهای خود با رسانه ها از خودکفایی در تولید بنزین خبرداده است.البته درست است که ما تا پایان امسال با وارد مدار شدن تولید بنزین پالایشگاه ابادان و اراک در تولید این فراورده خودکفا می شویم اما در شرایط فعلی ما همچنان نیازمند واردات این فراورده هستیم.
برهمین اساس در حال حاضر روزانه ۴۸ میلیون لیتر بنزین در داخل تولید می شود و برای تامین نیاز فعلی کشور که حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز اعلام می شود روزانه به واردات ۱۲ میلیون لیتر بنزین نیازمندیم.
این درحالی است که بنزین وارداتی که با عنوان فراورده اکتان افزا از آن یاد می شود با اکتان ۹۵ وارد می شود تا با مخلوط شدن با بنزین اکتان ۸۲ تا ۸۴ ما به بنزینی با اکتان ۸۷ تبدیل شود و بتوان در خودروهای کشور مصرف کرد.
ایران: تحریم بانک مرکزی خلاف قوانین بین‌المللی است
دویچه وله : کمال سیدعلی، معاون ارزی بانک مرکزی ایران، اعلام کرد که «بانک‌های مرکزی از نظر قوانین و مقررات بین‌المللی، از تحریم مصون هستند و نمی‌توانند مورد تحریم قرار گیرند». پیشتر ۹۰ سناتور آمریکایی از دولت اوباما خواسته بودند که درباره تحریم بانک مرکزی ایران گام‌هایی عملی بردارد. معاون ارزی بانک مرکزی ایران گفت که تحریم کشورهای غربی فراتر از«قطعنامه» شورای امنیت علیه ایران است و جمهوری اسلامی نیز «تمهیدات بسیاری را برای مقابله با این امر اندیشیده» است. سیدعلی همچنین در مورد بدهی‌های هند به ایران تصریح کرد که هند دو پنجم از بدهی نفتی به ایران را پرداخته است. هند به خاطر تحریم‌های آمریکا قادر به پرداخت مستقیم بدهی‌های نفتی خود به ایران نیست. خبرگزاری‌های مختلف در هفته‌های گذشته گزارش دادند که بخشی از این بدهی‌های هند با همکاری بانک‌های آلمانی و ترکی به ایران پرداخت شده است.

هیچ نظری موجود نیست: