هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

اعیاد اسلامی فطر و قربان که در خم غدیر صفوی گم شده


وقتی عید مسلمانان آخوندهای صفوی را نگران و ناخرسند میکند
 
عن أنس رضى الله عنه أن النبى صلى الله عليه وسلم لما قدم المدينة وجدهم يحتفلون بعيدين فقال صلى الله عليه وسلم
 (( كان لكم يومان تلعبون فيهما وقد أبدلكم الله بهما خيرا منهما يوم الفطر ويوم الأضحى))أخرجه أبو داوود والنسائى
حضرت انس رضی الله عنه روایت می کنند که رسول مکرم اسلام وقتی به مدینه تشریف آوردند دیدند مردم مدینه دو روز عید دارند که در آن به جشن و سرور می پردازند پس فرمود: شما دو روز داشتید که آن را جشن می گرفتید خداوند در عوض آن به شما دو عید داد که بهتر از آن دو عید قبلی شماست؛ عید فطر و عید اضحی
آنچه که از روایات مشهود و ملحوظ است این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم دو عید را از جانب خداوند برای امت خود مشروع قرار دادند و و آن دو عید عبارتند از عید سعید فطر که اولین روز شوال و بعد از اتمام ماه مبارک رمضان است و عید دوم نیز دهمین روز ماه مبارک ذی الحجه بعد از اتمام مناسک حج یعنی عید اضحی است.
مسلمانان از صدر اسلام حتی در زمان حیات پیامبر (ٌص) تا امروزه همواره این دو عید را گرامی می داشتند و در آن به جشن و سرور می  پرداختند و می پردازند.
در این میان اما کشورهای اسلامی به این دو عید احترام ویژه ای قائل می شوند و سعی می نمایند تعطیلات زیادی را به این دو عید اختصاص دهند به گونه ای که به مناسبت عید سعید فطر عربستان سعودی بیش از 10 روز تعطیلی دارد.
سال گذشته مجلس شورای اسلامی در ایران طرحی را مبنی بر افزایش تعطیلات عید فطر در دستور کار خود قرار داد که بنا بر عللی مسکوت ماند و به تصویب نرسید.
گویا امسال دوباره بهارستان نشینان سخنی از این طرح به میان آورده اند که با موافقت ها و مخالفتهایی روبرو شده است.
اما بشنوید از موضع گیری های آخوندهای صفوی، همانانی که همواره سعی کرده اند با هر آموزه ی اسلامی ساز مخالف کوک کنند و بنای مخالفت را با اسلام و مسلمانان و آداب اسلامی بردارند.
این خبر را سایت "شیعه نیوز" که زیر نظر برخی آخوندهای صفوی و به دست چوچه های شان اداره می شود منتشر کرده است، بخوانید:
«طرح مجدد افزایش تعطیلی عید فطر / ابراز نگرانی برخی از مراجع معظم تقلید / پیشنهاد ارزنده نماینده ارومیه در خصوص عید غدیر به عنوان عیدالله الاکبر[!]
به گزارش « شیعه نیوز » سال گذشته برخی رسانه ها از عید فطر بعنوان «عیدالله الاکبر» نام بردند که این یک اشتباه بود[!] . عید سعید غدیر خم عیدالله الاکبر و بزرگترین عید مسلمین است[!]  . در این خصوص  رسول خدا صلی الله و علیه و اله میفرمایند :  روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد; آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید. [!]
سال گذشته طرح افزایش تعطیلات عید فطر نگرانی هایی را به همراه داشت که این افزایش به نوعی عیدالله الاکبر شیعیان را تحت الشعاع قرار خواهد داد  و  برخی مراجع معظم تقلید نیز از طرح این موضوع اعلام ناخرسندی [!] نمودند .
خوشبختانه[!] سال پیش مجلس شورای اسلامی نیز به این طرح رای نداد و این طرح منتفی شد . به دنبال طرح این موضوع نادرقاضی‌پور نماینده ارومیه طرح ارزنده ای را مطرح نمود .  پیشنهاد وی یک هفته تعطیلی بین عید قربان و عید غدیر خم به عنوان عیدالله الاکبر شیعیان اهل بیت علیهم السلام بود که این طرح با استقبال بسیاری از علما و بزرگان مواجه گردید .
متاسفانه روز گذشته برخی رسانه ها از احتمال از سرگیری این طرح توسط دولت و فرستاده شدن مجدد آن به صحن مجلس خبر دادند که با توجه به طرح این مطلب در سال پیش و عدم رای مجلس به آن و نگرانی برخی بزرگان حوزه طرح این مطلب باعث تعجب و تأمل است .
امید است دولت مردان و مجلس محترم با دقت به حساسیت موضوع اقدامی ننمایند که باعث بی مهری به عیدالله الاکبر به عنوان بزرگترین عید مسلمین[!]  و شیعیان شود .»
گر چه معلوم نیست این احادیث عجیب و غریب مبنی بر عیدالله الاکبر بودن واقعه غدیر را آخوندهای صفوی چگونه و از کجا کشف کرده اند که از صدر اسلام تا به امروز هیچ احدی چنین اعیادی را پاس نداشته است؛ نه خود پیامبر که شارع شرع است و نه خلفاء بعد از آن و نه حتی خود حضرت علی این عید! را نه جشن گرفته و نه حتی به اطرافیانش گفته است که چنین عیدی وجود دارد که اطرافیانش آن را تجلیل کنند و حتی یک مورد تکریم و اعزاز واقعه غدیر خم در هیچ روایت شیعی و سنی یافت نشده است اما آنچه باعث تعجب است این که آخوندهای صفوی از بدبختی، بیچاره گی، فلاکت و درماندگی ای که ملت به برکت اداره مملکت به دست امام زمان و نائبانش دچارش شده اند نگران نشده اند و هرگز اظهار ناخرسندی ننموده اند ولی وقتی یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان می خواسته است تجلیل شود اینگونه آشفته شده و خواب ناز از سرشان پریده فریاد واسلاماه سر می دهند.
عجیب تر اینکه همین آخوندهای صفوی سالیان سال است که شاهدند کشور امام زمان به پاسداشت عید نوروز که عید زرتشتیان است چندین روز تعطیل است اما دم بر نیاوردند و هرگز ابراز ناخرسندی و کدورت نکردند بلکه سال به سال سعی نمودند بر عظمت و شکوه این عید زرتشتی بیفزایند اما وقتی صحبت از تجلیل از عید مسلمانان می شود اینگونه عبا بر تن می درند و موی ریش از گونه می کنند و فریاد وامصیبتاه آنان گوش فلک را کر می کند.
به یاد واقعه ای افتادم که می گویند: روزی شخصی تغییر مذهب داد و مذهب شیعه را انتخاب نمود اما مشکلش این بود که در شهری زندگی می کرد که همه مسلمان اهل سنت والجماعة بودند و کسی نبود مذهب شیعی را به او بیاموزد.
به همین خاطر از شهر بیرون شد و به دنبال کسی می گشت که احکام مذهب شیعی را به او بیاموزد. از قضا آخوندی صفوی در جلو راهش سبز شد و این بنده خدا هم مسئله را با او درمیان گذاشت و به او گفت:از آنجا که من نمی توانم همیشه برای پرسیدن مسائل دینی ام به نزدشما بیاییم لطف کن همه مسائل دینی را به من بیاموز.
آخوند صفوی به او گفت: این که کار بسیار آسانی است، برگرد به شهر خودت و نگاه کن مسلمانان چه کاری انجام می دهند تو عینا خلاف آن را انجام بده می شود مذهب تو!

هیچ نظری موجود نیست: