هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

آیا حوزه های علمیه اهل سنت کشور رسالت خود را به نحو احسن انجام میدهند؟



آیا حوزه های علمیه اهل سنت کشور رسالت خود را به نحو احسن انجام میدهند؟ و یا فقط وجوه شرعی مردم را هدر داده و ملاهای درباری و دین فروش تربیت میکنند طی سی سال گذشته واقعأ چند روحانی مبارز با شیطان تشیع  پرورش داده اند؟..........

ابتدا این خبر را که خبرگزاری فارس منتشر کرده است بخوانید:
خبرگزاري فارس: مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از اعزام 8 هزار مبلغ در ايام ماه رمضان به سراسر كشور خبر داد.
موسوي خاطرنشان كرد: دفتر تبليغات اسلامي با توجه به رسالتي كه در اين ماه نسبت به فرهنگ و تبليغ دين و معارف اسلامي به عهده دارد مبلغاني را در راستاي راهنمايي و هدايت و تبيين معارف اسلامي و تشريح احكام الهي و تفسير آيات قرآن به سراسر كشور اعزام مي‌كند. 
وي از اعزام 8 هزار نفر مبلغ به سراسر مناطق كشور خبر داد و افزود: مبلغان از 28 تير ماه مي‌توانند براي ثبت‌نام به سامانه سمتا مراجعه كرده و از دوم مرداد با مراجعه حضوري يا سامانه سمتا احكام تبليغ خود را دريافت كنند. 
حالا یک خاطره از خودم برای شما نقل کنم:
رمضان سال 1384 از طرف یکی از حوزه های علمیه اهل سنت به عنوان روحانی به یکی از مناطق محروم (منطقه ای در استان سیستان و بلوچستان) اعزام شدیم. 
گروهی حدودا ده نفره که بعد از طی مسافت بسیار طولانی به منطقه مورد نظر رسیدیم. در یکی از روستاها که در منطقه مرکزیت داشت ـ از آنجا که قبلا حوزه هماهنگی های لازم را انجام داده بود ـ به خدمت روحانی روستا رسیدیم و او نیز ما را به روستاهای اطراف اعزام کرد. روستاهایی با 20 الی 70یا 80  خانوار جمعیت که در طول سال هیچ روحانی ای نداشتند تا حداقل نماز جماعت را برایشان بخواند و یا درب مسجد را باز نگه دارد.
متاسفانه مردم در فقر شدید دینی و دنیوی به سر می بردند و قدرت به خدمت گرفتن روحانی را نداشتند تا در طول سال به آنان خدمت دینی بکند.
بعضی مساجد منطقه با اتمام ماه مبارک رمضان قفل بر در آنان می خورد و تا رمضان دیگر قفل آن باز نمی شد. مردم هیچ گونه آشنایی ای با دین و مذهب نداشتند و درصد بسیار پایینی می توانستند قرآن را از رو بخوانند.
این وضعیت روستاهای اهل سنت منطقه (که منطقه ای با اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت بود) بود.
از طرفی اما در روستایی که عرض کردم در منطقه مرکزیت داشت، کل روستا اهل سنت بودند و فقط و فقط یک نفر شیعه داشت ـ دقت کنید یک نفر نه یک خانوار!ـ اما جمهوری اسلامی برای همان یک نفر مسجدی بسیار زیبا و با استحکام بنا کرده بود و در هر ماه رمضان و ده روز اول محرم برای آن یک نفر را از خود قم به عنوان روحانی اعزام می کرد و چنان سر و صدایی راه می انداخت که اگر غریبه ای وارد روستا می شد فکر می کرد روستایی کاملا شیعه نشین است! 
یادم است کتاب های بسیار زیادی در خانه های مردم به چشم می خورد که همه در مورد مذهب شیعه و شبه افکنی علیه مذهب اهل سنت بود که روحانییون شیعه با خودشان آورده بودند و رایگان بین مردم اهل سنت پخش کرده بودند.
همان سال روحانی ای که به منطقه ـ به بهانه همان یک نفر شیعه اما به قصد گمراه کردن همه مردم اهل سنت روستا ـ اعزام شده بود از فریمان مشهد بود و همواره در تلاش تا جوانان و کودکان اهل سنت را به طرف خود جذب کند حال گاهی با هدیه کتابی و گاهی حتی با شکلات و خرمایی!
بگذریم
حال سوال این است که آیا حوزه های علیمه اهل سنت رسالت خود را در قبال مردم به نحو احسن انجام داده اند؟
مگر حوزه های علمیه اهل سنت در ماه مبارک رمضان چند مبلغ به سراسر کشور اعزام می کنند؟
آیا مبلغان اندکی که اعزام شده اند با برنامه ریزی و توجیه کافی اعزام شده اند؟
آیا مبلغان اعزامی قدرت تبلیغ را دارند؟
خلاصه اینکه باید حوزه های علمیه اهل سنت کشور به هوش باشند و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند و با اعزام هرچه بیشتر مبلغان آگاه و توانمند به مناطق اهل سنت به مردم آگاهی دینی بخشند چرا که اگر حوزه های علمیه ما این کار را نکردند و صحنه را خالی گذاشت و در خواب غفلت فرو رفتند یقینا و قطعا کسانی هستند که با هشیاری  و بیداری کامل نهایت سوء استفاده را از این میدان خالی ببرند و جوانان و کودکان ما را در جلو چشمان ما از دستمان خارج کنند و به یمن پول های بادآورده نفت زهرآگین ترین تبلیغات مسوم و مخرب را در بین جوانان ما انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست: