هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

ترفندهای موبایل

چگونه جلوی هدر رفتن باتری گوشی را بگيريم
همه با جمله معروف دستگاه مشترك مورد نظر خاموش است مواجه مي*شوند و شما نيز تمام روز احساس مي*كنيد چيزي كم داريد.......

هيچ احساسي بدتر از تمام شدن شارژ موبايل در وسط روز نيست، زماني كه كلي كار با گوشي خود داريد و افراد مختلفي قرار است با شما تماس بگيرند، اما همه با جمله معروف "دستگاه مشترك مورد نظرخاموش است" مواجه مي*شوند و شما نيز تمام روز احساس مي*كنيد چيزي كم داريد.

اما براي برطرف كردن اين مشكل نيز راه*حل*هايي وجود دارد و شما با كمي توجه مي*توانيد عمر باتري گوشي*تلفن*همراه خود را طولاني*تر كنيد
توجه: خواندن ترفند موبايل در ادامه مطلب
روش اول: قابليت*ها و تنظيمات

گوشي*هاي امروزي تعداد زيادي قابليت دارند كه تمام آنها باتري مصرف مي*كنند، در نتيجه اگر به هر كدام از آنها نياز نداشتيد مي*توانيد خاموششان كنيد. برخي گوشي*ها راه*هاي مختلفي براي جلوگيري از هدر رفتن باتري در اختيار كاربر قرار مي*دهند، مثلا گوشي را در حالت آماده باش يا Stand by قرار مي*دهد و يا زماني كه از برخي قابليت*ها استفاده نمي*كنيد، آنها را خاموش مي*كند.
شما معمولا مي*توانيد تمام اين تنظيمات را در منو "Settings " يا "Tools " تغيير دهيد. تمام قابليت*هاي جديدي كه به گوشي*ها افزوده مي*شود، باتري مصرف مي*كنند و با اين كه كيفيت باتري*ها بهتر شده ، اما همچنان آنقدر خوب نيستند كه بتوانند انرژي را براي مدت زمان طولاني در خود نگهدارند.

اگر از بلوتوث*تان استفاده نمي*كنيد، آن را خاموش كنيد
يكي از معروف*ترين برنامه*هاي باتري خور، بلوتوث است كه اغلب بدون دليل روشن مي*ماند. بلوتوث يك استاندارد راديويي است كه مي*توان به وسيله آن ديتاها و اطلاعات را نقل و انتقال داد، اما براي اين كار، باتري زيادي مصرف مي*كند. اگر از هدست*هاي بلوتوث استفاده نمي*كنيد، بعد از نقل و انتقال فايل*هايتان به گوشي ديگرفراموش نكنيد آن را خاموش كنيد.

نور صفحه نمايش*تان را كم كنيد

قابليت ديگري كه خيلي بايد حواستان به آن باشد، نور صفحه نمايش*تان است. برخي گوشي*ها به صورت اتوماتيك نور صفحه نمايش را متناسب با نور محيط تغيير مي*دهند، اما اغلب گوشي*ها چنين قابليتي ندارند. اغلب گوشي*ها به صورت پيش*فرض روي روشن*ترين حالت صفحه نمايش تنظيم شده*اند و شما مي*توانيد با مراجعه به منوي تنظيمات، نور آن را كمتر كنيد.

معمولا براي ديدن صفحه نمايش و خواندن آن نياز نداريد نور آن خيلي زياد باشد، در نتيجه هرچه ميزان آن را كمتر كنيد، انرژي كمتري از دست مي*دهيد. برخي گوشي*ها گزينه*اي نيز در اختيارتان قرار مي*دهند كه مي*توانيد تنظيم كنيد صفحه نمايش*تان تا چه مدت زماني روشن بماند. كمتر كردن اين مدت نيز در كمتر هدر رفتن باتري*تان كمك مي*كند.

از عكس*هاي متحرك و زنگ با صداي بلند استفاده نكنيد

محافظ*هاي صفحه نمايش و عكس*هاي پس*زمينه متحرك ممكن است زيبا و هيجان*انگيز به نظر برسند، اما باتري زيادي مصرف مي*كنند؛. پس براي مصرف كمتر باتري بهتر است از اين عكس*ها استفاده نكنيد. زنگ با صداي بلند و ويبره نيز انرژي زيادي مصرف مي*كنند، در نتيجه بهتر است چند پروفايل با صداهاي مختلف زنگ و ويبره بسازيد تا زماني كه لازم نبود، از پروفايل بدون ويبره و زنگ با صداي نه چندان بلند استفاده كنيد.

كمتر از تلفن استفاده كنيد

اگر باتري گوشي*تان در حال تمام شدن بود و منتظر تماس خاصي نبوديد مي*توانيد حتي گوشي*تان را خاموش كنيد. بازي كردن و يا گوش دادن به موسيقي توسط گوشي كار هيجان*انگيزي و وقت*پركني است ولي باتري زيادي هم مصرف مي*كنند.

استفاده از شبكه*هاي 3G، GPRS وWi-Fi

استفاده از شبكه*هاي 3G، GPRS و Wi-Fi در ايران به خاطر در دسترس نبودن امكانات مخابراتي امكان*پذير نيست، اما جزو قابليت*هايي هستند كه باتري زيادي مصرف مي*كنند. در نتيجه اگر در كشوري بوديد كه مي*توانستيد از اين قابليت*ها استفاده كنيد، آن را طوري تنظيم كنيد كه تنها زماني كه به آن احتياج داريد فعال شود.

روش دوم: قدرت سيگنال

اگر در محلي قرار داريد كه گوشي*تان مرتب مجبور مي*شود به دنبال سيگنال براي تعيين ميزان آنتن*دهي بگردد، بدانيد يكي از علل زودتر تمام شدن باتري گوشي*تان نيز همين است. زماني كه در جايي هستيد كه آنتن*دهي كمتري دارد، گوشي شما بايد انرژي بيشتري براي برقراري ارتباط با نزديك*ترين ايستگاه مخابراتي مصرف كند به خاطر همين مطلب بهتر است به دنبال مكاني در خانه يا محل كارتان بگرديد كه آنتن*دهي بهتري دارد و گوشي*تان را همان*جا بگذاريد. علاوه بر آن زماني كه مي*خواهيد با كسي تماس بگيريد، ببينيد آنتن گوشي*تان بيشتر از 3 خط باشد.

اگر در محلي هستيد كه اصلا آنتن نداريد، بهتر است گوشي خود را خاموش كنيد و وقتي به جايي رسيد كه آنتن داشتيد، گوشي*تان را دوباره روشن كنيد.

روش سوم: باتري*تان را بشناسيد!

اغلب گوشي*هاي جديد، باتري*هاي ليتيومي دارند تا باتري*هاي نيكلي. در مورد باتري*هاي نيكلي، قبل از اولين بار استفاده بايد گوشي خود را تا 10 ساعت روي شارژ مي*گذاشتيد تا آماده استفاده مي*شد، اما در مورد باتري*هاي ليتيومي، تنها تا زماني كه اعلام مي*كند باتري پر شده است، كافي است.

يكي ديگر از معايب باتري*هاي نيكلي اين است كه بعد از مدتي استفاده از باتري و شارژ كردن مجدد آن، بايد بگذاريد باتري كاملا خالي شود، چون درغير اين صورت باتري زود خراب مي*شود، اما اين مشكل در مورد باتري*هاي ليتيومي وجود ندارد.

باتري*هاي ليتيومي را هر وقت كه لازم بود شارژ كنيد و لازم نيست صبر كنيد تا شارژ آن كاملا تخليه شود.

باتري را خنك نگهداريد و جلوي آفتاب نگذاريد

باتري*هاي ليتيومي در خود تجهيزات الكتريكي دارند كه آنها را در مقابل حرارت زياد محافظت مي*كند، در نتيجه اگر گوشي*تان را شب تا صبح يا در مدت زمان طولاني روي شارژ بگذاريد، صدمه*اي به آن وارد نمي*شود. اما با اين حال حتي اگر يك باتري ليتيومي را بيش از يك هفته روي شارژ بگذاريد، صدمه مي*بيند. اگر گوشي*تان را مرتب مقابل نور مستقيم آفتاب و يا نزديك رادياتور هم بگذاريد، چنين اتفاقي برايش مي*افتد.

بعد از دو سال، يك باتري جديد بخريد

يك باتري ليتيومي، معمولا تنها تا 300 الي 500 بار شارژ كردن عمر مي*كند، در نتيجه اگر از باتري*تان يكي دو سال استفاده كرديد، بايد به فكر عوض كردن آن باشيد. به شما توصيه نمي*كنيم همراه با گوشي*تان يك باتري اضافه بخريد، چون حتي اگر از باتري ليتيومي استفاده هم نكنيد، بعد از اين مدت خراب مي*شود، در نتيجه هنگام خريد به تاريخ مصرف آن دقت كنيد.

استفاده از هر كدام از لوازم و دستگاه*ها، ويژگي*ها و روش*هاي خاص خود را دارد كه با مراجعه به دفترچه راهنما آن مي*توانيد با آنها آشنا شويد كه با روش*هاي بهينه نگاهداري از لوازم خود آشنا شويد. در اين حالت، هم مي*توانيد از تمام قابليت*هاي آن نهايت استفاده را ببريد و هم با نگهداري درست از آن، عمر مصرف دستگاه را زيادتر كنيد.

تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت
امروزه در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان گوشی های تقلبی و یا چنج خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند. برای شناسایی گوشی های اصلی و چنج راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #06#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. اما در اين ترفند قصد داريم روشي را به شمامعرفی کنیم كه براي اولين بار از طريق سايت ميهن دانلود بر روي اينترنت قرار ميگيرد. شما ميتوانيد به سادگی و از طريق اينترنت به اصل يا غير اصل بودن گوشي خود پي ببريد ، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها! 
 توجه: خواندن ترفند موبايل در ادامه مطلب
بدین منظور:
ابتدا بر روی گوشی خود (با هر مدلی) کافی است کد #06#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.
حال به سایت اینترنتیhttps://www.numberingplans.com/?page...sis&sub=imeinr بروید.
سپس کد IMEI خود را که یک کد 15 رقمی است را در صفحه مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید.
اکنون سایت مشخصاتی به شما میدهد که باید به طور کامل به مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل ، کارخانه ، کشور سازنده و...
به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا 3230 باشد ، میابیست بعد از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی ، مشخصات همان گوشی نوکیا 3230 خود را دریافت کنید ، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق یا چنج یا... می باشد .
به عنوان مثال اگر کد يك گوشي K750i را چك كنید و اين سايت مشخصات يك گوشي W750 را به شما نشان دهد ، گوشی شما غیراصل یا چنج است!

سایت فوق به غير از چك كردن IMEI موارد ديگری را نیز آنالیز میکند:
» Phone number analysis
» IMSI number analysis
» IMEI number analysis
» SIM number analysis
» ISPC number analysis
لينك چك كردن IMEI براي تشخيص اصل بودن گوشي :
https://www.numberingplans.com/?page...is&sub=imeinr/
لينك چك كردن و آناليزم كردن كدهاي ديگر : 
https://www.numberingplans.com/?page=analysis

ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر
قصد داریم تا اینبار یک ترفند فوق العاده را برای شما معرفی کنیم. مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.
ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل info@far30mobile.com را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.

اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.






ترفند شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد
قصد داریم تا هم اکنون یکی از کاربردی ترین و جالب ترین ترفندهای موبایل را که کمتر کسی از آن با خبر است را برای شما بازگو کنیم. ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام " شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد " یا " شماره مورد نظر مسدود است " و یا ... روبرو شود.
بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید.
سپس میبایست کد #094*21*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.
اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.
اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #21# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.

چند نکته:
وب سایت فارسی موبایل اولین سایتی بوده است که این ترفند را معرفی کرده است.
با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.
این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.
این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.
این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.
اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.
افرادی که با موبایل با شما تماس میگیرند با پیغام Diverting نیز روبرو میشوند که چندان مشکلی پدید نمیاورد.


بدست آوردن شماره خط تلفن با یک ترفند ساده
تا حالا حتما براتون پیش اومده که یه جایی رفته باشین که بخواین شماره تلفن اونجا رو داشته باشین اما روتون نشده که از صاحب اونا بپرسین!شما میتونین با این روش شماره تلفنهر جا رو به راحتی بدست بیارین!
برای دونستن شماره اونجا فقط کافی است که شما گوشی تلفن اونجا رو بردارین و شماره زیر رو بگیرید: ۰۰۹۸۱۰۶۱۲۳۴۵۶۷۸۹ بله با این شماره به تلفن گویای اینترنتی بین الملل ایران وصل میشین که به شما شماره تلفنی که شما با اون این شماره رو گرفتین رو میگه!

لازم به ذکراست که شما بعد از اتصال شماره باید(۳۰)ثانیه صبر کنین تا پاسخ مورد نظر را از اپراتور مربوطه دریافت نمائید و همچنین این سیستم در برخی از شهرها فعال نمی باشد و این ترفند بر روی تلفنهایی که این سیستم توسط مخابرات در اون شهر فعال نشده است عملی نمی باشد!اما بر روی حدود ۹۰٪ از مخابرات های شهرهای مختلف کشور فعال می باشد و به طور کامل قابل استفاده برای تمامی مشترکین این شهرها می باشد


ترفند انتقال اعتبار از یک سیم کارت به یک سیم کارت دیگر ایرانسل
 
با توجه به طرحهای مختلف و مخفی ایرانسل و کدهای متنوع آن، حتماً تا به حال به این موضوع فکر می کردید که آیا راهی برای انتقال اعتبار از یک سیم کارت ایرانسل به سیم کارت دیگر ایرانسل وجود دارد ؟

با ترفندی که امروز قصد معرفی آن را داریم قادرید تا تنها با ارسال یک پیام کوتاه ، مقدار اعتبار دلخواه خود را به سیم کارت ایرانسل دیگری انتقال دهید !

تصور کنید اعتبار سیم کارت اعتباریتان رو به پایان است و نیاز به شارژ سیم کارت دارید ، در حالی که دسترسی به کارت شارژ نیز ندارید .

در چنین مواقعی بهترین گزینه انتقال اعتبار دلخواه از سیم کارت دوستتان به سیم کارت شما است . کافی است با وی تماس بگیرید تا اعتبار دلخواه خود را برایتان ارسال کند ...

برای این مظور کافی است ابتدا با سیم کارتی که قصد دارید تا از آن اعتبار بگیرید یک پیام کوتاه به صورت زیر و به شماره 1112 ارسال کنید

مبلغ مورد نظر به ریال: شماره سیم کارت مقصد

» به طور مثال فرض کنید قصد داریم تا از سیم کارتی به شماره فرضی 09351111111 به شماره 09352222222 ، مبلغ 1000 تومان اعتبار انتقال دهیم .

بدین منظور کافی است از سیم کارت اول یک پیام کوتاه به شماره 1112 ارسال کنید که در متن آن ابتدا شماره سیم کارت مقصد را نوشته و سپس علامت دو نقظه گذاشته و سپس مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کنید .

پس از انجام عمل فوق و ارسال متن پیام به شماره 1112 ، به صورت اتوماتیک برای هر دو سیم کارت یک پیام کوتاه با مضمون انتقال موفقیت آمیز اعتبار ارسال خواهد شد .

لازم به ذکر است حداقل مبلغ برای انتقال اعتبار 100 تومان می باشد و بابت انتقال مبلغ 50 تومان کارمزد از سیم کارت مبداء کسر خواهد شد .

»» با توجه به ترفند فوق زین پس بیشتر مراقبت سیم کارت های اعتباری ایرانسل خود باشید و از در اختیار گذاشتن تلفن همراه خود به افراد ناشناس خودداری کنید چرا که تنها چند ثانیه کافی است تا وی اعتبار سیم کارت شما را به سیم کارت خود منتقل نماید .


کدهای مخفی گوشی iphone
اگر iPhone را برترین گوشی حال حاضر دنیا ندانیم ، حدأقل میتوان آن را یکی از برترین گوشی های موجود در جهان دانست. iPhone و پس از آن iPhone نسل سوم ، یکی از ابتکارات شرکت اپل بود که با استقبال بی سابقه ای روبرو شد. ظاهر بسیار شیک و زیبا، توانمندی های فنی متعدد ، صفحه لمسی چندگانه و بسیاری از نکات مثبت دیگر باعث شده است تا iPhone به یک گوشی محبوب در میان کاربران تبدیل گردد. iPhone نیز ترفندهای مختلفی دارد که هم اکنون قصد داریم کلیه کدهای مخفی این گوشی را برای شما بازگو کنیم. با بهره گیری از این کدها میتوانید به اعماق iPhone دسترسی پیدا کنید.
دقت نمایید کدها را از چپ به راست وارد نمایید ؛

به صفحه وارد کردن شماره بروید. سپس کد *#12345#3001* را وارد کرده و Call را لمس کنید. وارد قسمتی به نام Field Mode خواهید شد. در Field Mode میتوانید اطلاعات درونی آیفون را مشاهده کنید. اطلاعات تخصصی پیرامون شبکه ، باتری و نظایر آن.

کد #06#* به مانند سایر گوشی ها شماره سریال IMEI آیفون شما را در اختیارتان قرار میدهید. با استفاده از این شماره و بهره گیری از این ترفند میتوانید به اصل بودن آیفون خود پی ببرید.

#777* را وارد کرده و Call را لمس کنید. بالانس مالی خود را در سیم کارت مورد استفاده مشاهده می نمایید (فقط مخصوص اپراتور AT&T در آمریکا).

#225* را وارد کرده و Call را لمس کنید تا صورت حساب مالی خود را مشاهده کنید (فقط مخصوص اپراتور AT&T در آمریکا).

#646* را وارد کرده و Call را لمس کنید. میزان دقایق مانده و استفاده شده در سیم کارت مورد استفاده را مشاهده می نمایید (فقط مخصوص اپراتور AT&T در آمریکا).

#21#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. با اینکار (ترفندستان) تنظیمات مربوط به Call Forwarding یا عملیات ارجاع تماس را مشاهده خواهید کرد. این تنظیمات شامل فعال یا عدم فعال بودن Call Forwarding در Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access میشود.

#30#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. این کد جهت چک نمودن خط تماس به کار میرود.

#76#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. فعال یا عدم فعال بودن خط تماس را مشاهده خواهید کرد.

#43#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. این کد فعال بودن یا نبودن قابلیت انتظار مکالمه Call Waiting را مشخص میکند. این تنظیمات شامل (ترفندستان) فعال یا عدم فعال بودن Call Waiting در Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access میشود.

#61#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. این کد جهت چک نمودن شماره برای تماس های پاسخ داده نشده به کار میرود. نمایش شماره برای تماس های تلفنی ارجاعی هنگامی که یک تماس پاسخ داده نمیشود. این تنظیمات شامل فعال یا عدم فعال بودن این موضوع در Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access نیز میشود.

#62#* و #67#*و #33#* نیز هر یک به ترتیب به بررسی تنظیمات گوشی به هنگام ارجاع تماس در زمان خارج از دسترس بودن سرویس ، اشغال بودن خط و انتقال خط میپردازد. این تنظیمات نیز شامل Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access میشود.

تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت
امروزه در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان گوشی های تقلبی و یا چنج خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند. برای شناسایی گوشی های اصلی و چنج راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #06#* است که سریال گوشی شما(IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. اما در این ترفند قصد داریم روشی را به شمامعرفی کنیم که برای اولین بار از طریق سایت ترفندستان بر روی اینترنت قرار میگیرد. شما میتوانید به سادگی و از طریق اینترنت به اصل یا غیر اصل بودن گوشی خود پی ببرید ، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها!
بدین منظور:

ابتدا بر روی گوشی خود (با هر مدلی) کافی است کد #06#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.
حال به سایت اینترنتی https://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr
 بروید.
سپس کد IMEI خود را که یک کد 15 رقمی است را در صفحه مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید.
اکنون سایت مشخصاتی به شما میدهد که باید به طور کامل به مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل ، کارخانه ، کشور سازنده و...
 به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا 3230 باشد ، میابیست بعد از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی ، مشخصات همان گوشی نوکیا 3230 خود را دریافت کنید ، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق یا چنج یا... می باشد . 

به عنوان مثال اگر کد یک گوشی K750i را چک کنید و این سایت مشخصات یک گوشی W750 را به شما نشان دهد ، گوشی شما غیراصل یا چنج است!

سایت فوق به غیر از چک کردن IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز میکند:
» Phone number analysis 
» IMSI number analysis 
» IMEI number analysis 
» SIM number analysis 
» ISPC number analysis 

لینک چک کردن IMEI برای تشخیص اصل بودن گوشی :

https://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr
لینک چک کردن و آنالیزم کردن کدهای دیگر :https://www.numberingplans.com/?page=analysis

پیغام خطاهای گوشیهای نوکیا
در صورتی که گوشی شما نوکیاست ، حتما تاکنون هنگام کار با گوشی با پیغام های خطای مختلف روبرو شده اید. هر کدام این Error ها دلیل خاصی دارند و به نوعی رفع میشوند. در اینجا تمامی این خطا ها را به همراه راههای رفع آنها را گردآوری کرده ایم. دانستن این خطاها میتواند از خطرات احتمالی بعدی جلوگیری کند.


پیغام های خطا:

پیغامی خطای temporary over-load. Continue :
با این پیغام احتمالا موقع گرفتن عكس مواجه میشوید.
پیشنهاد برای رفع این مشكل:
1- خاموش روشن كردن گوشی
2- خالی كردن فایلهای tmp از MMC (با برنامه Extended File Manager می‌تونید این كار رو انجام بدید )
3- خالی كردن ram گوشی ( برای اینكار كلید meno را بزنید و نگه دارید و با زدن كلید c برنامه های را كه احتیاج ندارین ببندین )
* روشی كه نتیجه داده: خالی شدن باطری گوشی تا اینكه خود گوشی اتوماتیك خاموش شود، بعد از ساعاتی گوشی را به شازژ بزنید و پس از شارژ روشن كنید.

پیغام خطای App. Closed gs و یا App Closed main :
این یك پیغام كلی است و پیگیری این پیغام كار آسونی نیست.
پیشنهاد برای رفع این مشكل :
1- پاك كردن آخرین برنامه‌های ریخته شده روی گوشی
2- مستر ریست گوشی

پیغام خطای App. Closed sSaverdaemon :
اخطاری است برای اسكرین سیوری كه خوب كار نمی‌كند، برنامه اسكرین سیور خودتونو پاك كنید.

پیغام خطایApp..Closed.ACN LIST :
اخطاری است كه به دلایل زیر پیش می‌یاد:
1.ایجاد مشكل در نرم افزار
2. ناهمخوانی نرم افزار با سخت افزار گوشی
3. اجرای همزمان چندین برنامه

پیغام خطای App.Closed mailnit :
این پیغام زمانی ظاهر می‌شود كه در مموری كارت مشكل پیش بیاد، در این حالت مموری كارت باید فرمت بشه.

پیغام خطای App. Closed ncnlist :
وقتی messege میاد بجای زنگ زدن این erorr مشاهده می‌شه .
پیشنهاد برای رفع این مشكل :
3- پاك كردن آخرین برنامه‌های نصب شده.
4- غیر فعال كردن Receive Report در بخش Text Message
5- پاك كردن پیغامهایی كه بصورت فونت فارسی در گوشی ذخیره شدند
6- مستر ریست گوشی

پیغام خطاب System Error :
پیغام مربوط به سیستم گوشی هست. مشكلات زیادی باعث ایجاد این error میشه1 :- وصل كردن مموری كارت گوشی دیگه كه روش برنامه نصب هست -2كامل نصب نشدن یك برنامه كه در روت گوشی نصب شده -3 مستر ریست كردن گوشی قبل از فرمت كردن مموری كارت و...
پیشنهاد برای رفع این مشكل :
1- مستر ریست گوشی

پیغام خطای phone will be restarted :
این پیغام وقتی میاد كه شما برنامه های زیادی رو لود كرده باشین

پیغام خطای General :Alredy in use :
اینError هنگام پاك كردن مسیج و یا فایلی دیده شده.
پیشنهاد برای رفع این مشكل :
فایلی توی فولدر Message بصورت Hidden شده كه اگر از Hidden بودن خارجش كنید درست میشه. برای اینكار از برنامه SeleQ استفاده كنید.

پیغام خطای Memmory Card Corrupted :
این مشكل زمانی ایجاد می‌شود كه مموری كارت خوب فرمت نشده و یا در حین فرمت با مشكل دیگه‌ای روبرو شده، برای مثال خود من وقتی یكبار مموری كارت روفرمت می كردم، وقتی وسطهای كار Cancel كردم – این پیغام را برای من می‌داد. دوباره فرمت كردم و درست، شما هم سعی كنید دوباره فرمت كنید و اگه نشد با كارت ریدر فرمت كنید.

پیغام خطای there is nothing good palying :
زمانی با این پیغام مواجه می‌شویم كه از برنامة mum sms و یا برنامه‌های مشابهی كه برای sms هست استفاده می‌كنیم. این برنامه‌ها smsها رو مخفی میكنه – اگه شما این برنامه رو پاك كنید از این مشكل هم راحت می شوید.

پیغام خطای Phone Startup Failed.Contact the retailer :
این پیغام موقعی ظاهر میشود که بعلت ریستارت نادرست و یا نصب یک برنامه مخرب فایل startup گوشی پاک شده باشه
برای حل این مشكل سیم كارت ومموری كارت را درآورده و دوباره جا بزنید، اگه درست نشد مستر ریست كنید. در صورتیكه با فلش هم درست نشود نیاز به سرویس در یك نمایندگی است و احتمال مشكل سخت افزاری دارد.

ترفندستان.کام

پیغام خطای close all application :
هنگام نصب برنامه و یا ... رخ می‌دهد. گوشی را خاموش كرده و پس از روشن كردن دوباره سعی نمایید

پیغام خطای unable to install comitable with series 60 support version 0.00 :
معمولا برای گوشی های غیراز سری 60 به هنگام نصب برنامه ایجاد می‌شود ولی گاهی در گوشی هایی كه مربوط به سری 60 هم هستند دیده می‌شود. برای اینكار بهتر است گوشی را مستر ریست كنید.

پیغام خطای (select access point (no data :
علت اون پیغام اینکه یکی از برنامه های موجود در گوشی شما در خواست دسترسی به اینترنت میکنه اون میتونه یک برنامه آنتی ویروس یا هر برنامه دیگری باشه. اونها رو غیر فعال كنید

ایراد های ریز هنگام کار با گوشی:

زمانی که گوشی فقط عدد تایپ می‌كند:
پیشنهاد برای رفع این مشكل :
1- دكمه مربع را بگیرید و نگه دارید تا حروف تایپ بشه
2- تعریف كردن كاری برای دكمه مربع درگوشی ( مانند برنامه‌های چراغ قوه (power torch ) و ... )

ساعت گوشی عقب وجلو می‌شه:
پیشنهاد برای رفع این مشكل :
به قسمت تنظیم زمان می روید و GMT offset را روی 03:30+ تنظیم می كنید به محض تغییر دادن offset از شما سوال می كند كه
update date and time of the phone? شما No را انتخاب كنید

آمدن صدای موزیك از گوشی هنگام استفاده از هندزفری :
این مشكل روی گوشی‌های 3650 می‌باشد – راه حلی غیر علمی دارد به این صورت كه خیلی آروم فیش هندز فری رو تا نصفه داخل گوشی فرو كنید بعد كه صدا داخل اسپیكر ها شد فیش رو آروم تا ته فرو كنید

گوشی مدام پیغام خطای با علامت ! را نشان می دهد:
احتمالا Error مربوط به برنامه Mini Gps باشه كه تنظیم شده روی Event Alarm و یا یه برنامه مثل( screen saver ) كه بعد از هر 20-30 ثانیه میخواد فعال شه و چون نمیتونه ارور میده

موبایل پیغامهایی مثل رسیدن پیام كوتاه(مَسیج) و تلفنهایی كه جواب نداده شده (میس كال) را نمایش نمی دهد:
در قسمت log گوشی منوی چپ را بزنید و سپس در قسمت اپشن گوشی در قسمت log duration به جای گزینه no log یا 1 روز یا 10 یا 30 را انتخاب كنید!

كم شدن صدا هنگام صحبت در 6600 :
برنامة Callcheater را غیر فعال كنید و یا كلاً پاك كنید

پس از خاموش كردن گوشی روشن نمی شود:
این مورد در موارد زیادی اتفاق می‌افتد. در حالت شایع وقتی sms ها در حالت Sending در Outbox باقی بمانند و گوشی خاموش شود، دیگه روشن نمی‌شه.
بهتره در درجة اول مموری كارت رو درآورده و گوشی رو روشن كنید اگه درست نشد مستر ریست كنید و بعد گوشی رو فرمت.

مشكل 6600 كه ساعتش خود به خود عوض میشه:
ممكن هست از قسمت auto time update باشه.اگر اون فعال باشه این مشكل پیش می آید

موزیك روشن شدن گوشی نوكیا 6600 قطع و وصل میشه :
در حالت Safe Mode این مشكل بوجود نمیاد. این مشكل مربوط به مموری كارت می‌باشد و ربطى هم به Firmware نداره. بهتره نرم افزار هاى Autorun رو حذف كنید. كسانی هم كه پین كد وارد گوشی كردند اگه مدتی پس از درخواست پین كد و وارد كدن اون فاصله بذارند مشكل حل می‌شود.

دریافت نكردن sms :
اگه برنامه‌ای درباره sms دارید پاك كنید. به تنظیمات message مراجعه كنید و شماره مركز sms رو چك كنید. در صورتی كه با اینكارها درست نشد مستر یست و غیر از اون مراجعه به مخابرات.

جایگزینی صدای زنگ اصلی گوشی 3230 بجای زنگ انتخابی:
با تعویض سیمكارت درست شده

ذخیره نشدن عكسهای گرفته شده توسط گوشی، وارد نشدن به گالری ، نمایش داده نشدن عكسها در گوشی:
فقط مستر ریست

قطع شدن تماسها و دادن miss Call به اونها:
این ایراد از مخابرات می‌باشد و از گوشی شما مشكلی ندارد.

ویبره موبایل كار نمی‌كنه:
مشكل سخت افزاری و یا مكانیكی است، ضربه های كوچكی به گوشی وارد كن.


هیچ نظری موجود نیست: