هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

مجتبی واحدی: تلفیق دین با سیاست امکانپذیر نیست



ایشان در این مصاحبه بر موضع قبلی خویش در مورد انتخابات پیش رو تاکید نمود و شرکت در انتخابات را بیهوده دانست. ایشان افزودند که انتخابات آزاد به معنای مرگ حاکمیت است و چگونه این حکومت تن به مرگ خود خواهد داد. ایشان همچنین نافرمانی مدنی را از بهترین راهکارها دانستند و افزودند که رسیدن به اجماع در مقابله با این حکومت کار سختی نیست اما نخبگان جامعه ایرانی فرصت در کنار هم نشستن را تجربه نکرده اند. آقای واحدی در مورد حجاب اجباری تصریح نمودند که شخصا آن را قبول ندارم ودر ارتباط با این پرسش که آیا وی به دنبال پیاده کردن اسلام رحمانی است، بر کلام آقای کروبی (در آخرین فیلمی که از ایشان منتشر شد) که گفته بودند ، “هر چه مردم بخواهند، باید در کشور پیاده شود”  تاکید نمود و با ذکر این مثال که حتی اگر مردم به بی دینی کامل رای دهند او[آقای کروبی ] نیز قبول خواهد کرد اگر چه عقیده خودشان را تغییر نخواهد داد .
در مورد با جدایی دین از سیاست ایشان با بیان این استدلال که در داخل حاکمیت قرائتهای مختلفی از دین وجود دارد،[از همین رو] تلفیق دین با سیاست امکانپذیر نیست. ایشان همچنین جنبش اعتراضی مردم را بسیار فراتر از جنبش سبز دانست و در ارتباط با اتحاد اپوزسیون اظهار نمود که چاره ای جز این نیست و آمادگی خویش را اعلام نمود . ایشان همچنین از رایزنی در مورد تشکیل کنگره ملی خبر داد با این امید که جنبش اعتراضی فراگیرتر شود.
آقای واحدی همچنین تصریح نمود که به دنبال حکومت آسمانی نیست و تا زمانی که رفراندوم صورت نپذیرد این حکومت را قبول ندارند. ایشان در پاسخ سوالی در ارتباط با قانون اساسی اظهار نمود که ضرورت تغییر این قانون را بیشتر احساس میکنم. 

هیچ نظری موجود نیست: