هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

فریب دجال و فریبا

فحه اول        شعر      نگاه      کتابخانه        شعر، علیه فراموشی        پیوند ها


     
فریبا اسماعیلی esmaili
  
 
رویای رویا
 
نظریه ی داروین رد شد
کابینه هم سقوط کرد
سرم  به  خارش می افتد
گرسنه که می شوم
غذای مانده می بلعم
این ماه را آردی دیده
من می بینم
بعد از من هم زنی خواهد دید
چند بار کسوف شده
تاریخش را
ازابوجین ها باید پرسید
این ستاره دنباله دار در آسمان سرگیجه نمی گیرد
با این همه چرخش
پس کی می خواهد
زمین را بترکاند
تا من دیگر به تو فکر نکنم
شیرونان باید در خانه باشد
وگرنه از فرهنگ شهری
حذف می شوی
فکر کرده ای شب ها خواب تنگه ی باب المندب را نمی بینم
بچه که بودم هفت سنگ بازی نکرده ام
فکر می کنم گاهی فکر نمی کنم
خواب می بینم گاهی از خواب پریده ام
می بوسم ات باز مزه اش یادم می رود
می بینمت از پنجره می نویسم
یادم می رود بگویم
بگویم
بگویم سرم می خارد
ران هام قرمز شده اند
نه بنفش شیک تر است
وقتی سرت درد می کند
وقتی منتظری
وقتی دل ات را به تیک تاک ساعت سپرده ای
که شاید 
 کسی حالت را بپرسد
به ترکه  
شعر نگویی
 
آردی نام فسیل 5/4 میلیون ساله انسان نما که مونث می باشد
تنگه باب المندب اولین مهاجرت انسان اولیه از این تنگه انجام شده است 

هیچ نظری موجود نیست: