هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

آیاحمله نظامی به ایران جدی شده است!؟

حمله نظامی جدی شده است!
نه تنها برگزاری مانورهای مشترک نیروی هوایی و دریایی آمریکا و اسرائیل طی بهار و تابستان سال 2010 در شرق دریای مدیترانه بلکه پیشروی کشتی های جنگی موشک بر به سمت دریای سرخ و منطقه خلیج فارس نیز گویای این مسئله است...


 
 
 به گزارش سرویس بین الملل جهان، "یوری وسلوف" در مقاله ای که در پایگاه تفسیر مستقل "peacekeeper.ru" منتشر شد، اشاره می کند که بنا به گزارش رسانه های گروهی خاور نزدیک و غرب، آمریکا و اسرائیل برای حمله هوایی و موشکی به تاسیسات هسته ای ایران آماده می شوند.

وی اشاره می کند، به نظر می رسد که برنامه مقامات دو کشور به طور کلی هماهنگ شده است. نه تنها برگزاری مانورهای مشترک نیروی هوایی و دریایی آمریکا و اسرائیل طی بهار و تابستان سال 2010 در شرق دریای مدیترانه بلکه پیشروی کشتی های جنگی موشک بر به سمت دریای سرخ و منطقه خلیج فارس نیز گویای این مسئله است.

وی در ادامه این احتمال را می دهد که در جریان دیدار کوتاه دریاسالار "مایکل مالن" رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به تل آویو مورخ 27 ژوئن سال جاری نقشه حمله هوایی به ایران با مقامات اسرائیلی بررسی شده باشد. بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی " Jerusalem Post "، دریاسالار مالن در دیدار با "ایهود باراک" وزیر دفاع و "گابی اشکنازی" رییس ستاد کل ارتش اسرائیل مسائل برنامه هسته ای ایران و اوضاع در سوریه و لبنان را بررسی کرد.

وی در بخش دیگری از مقاله خود به گزارش برخی از مطبوعات مصری اشاره می کند که بر اساس آنها طی روزهای 18-22 ژوئن سال جاری، کشتی های نظامی نیروی دریایی آمریکا به فرماندهی "ناوهواپیمابر "هری ترومن" (12 کشتی) از طریق کانال سوئز عبور کرده و راه را به سمت خلیج فارس پیش گرفتند. در آستانه این تحرکات واحدهای هوایی نیروی دریایی آمریکا با جنگنده های اسرائیل مانور حملات موشکی به اهداف دشمن فرضی در اوقات مختلف شبانه روز را تمرین کردند. برای این منظور از اهدافی که در میدان تیر "ناباتیم" اسرائیل نصب شده بود، استفاده شد. در این مانور جنگنده های آمریکایی در پایگاه های هوایی آلمان و رومانی مورد استفاده قرار گرفت.

سوختگیری هوایی آنها توسط تانکرهای هوایی نیروی هوایی اسرائیل انجام شد. فرماندهی نیروی دریایی اسرائیل چند فروند زیردریایی خود که به موشک های بالدار مجهز هستند را به سمت موقعیت نظامی در منطقه تنگه "باب المندب" و سواحل عمان اعزام کرده است. ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل اعتراف کرده که در ترکیب نیروی دریایی آمریکا در منطقه تنگه هرمز کشتی های نظامی اسرائیل نیز عمل می کنند.
مولف در پایان مقاله خود تاکید می کند که یکی از شواهد مهم تدارک و انجام عملیات نظامی علیه ایران تقویت فعالیت های تبلیغاتی است. در حال حاضر مقامات آمریکا و اسرائیل عملیات کسب حمایت متحدین خود را در خصوص سختگیری در روابط با تهران را فعال کرده اند.

قرار است که در جلسه شورای ناتو که روز 26 جولای در بروکسل برگزار خواهد شد، واشنگتن نه تنها تایید تحریم های یکجانبه خود علیه ایران بلکه حمایت از تدابیر شدیدتر علیه این کشور را کسب کند. "رابرت اینگورت" سخنگوی کاخ سفید به نقل از بیانیه ستاد کل ناتو مورخ 27 ژوئن به مفهوم تدابیر جدید آمریکا اشاره ای نکرد اما به اعتقاد کارشناسان امور سیاسی غرب، بحث تایید استفاده از روش های نظامی ممکن است در میان باشد.

هیچ نظری موجود نیست: