هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

زد و بند زرداری با امریکا و دریافت قریب 8میلیارد دلار نتیجه ریختن خون بیگناهان در پاکستان حملات کار خود دولت است!

لاهور صبح پنجشنبه صحنۀ حملات همزمان مردان مسلح به سه مرکز پلیس بود. دست کم پنج نفر از جملع دو پلیس در این حمله کشته شدند.در همین حال در شمال غرب پاکستان یک سوءقصد انتحاری دست کم هشت قربانی از جمله چند غیر نظامی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک اتوموبیل حاوی مواد منفجره، بامداد پنجشنبه، توسط یک سوءقصد کنندۀ انتحاری در مقابل مرکز پلیس در کوهات، واقع در شمال غرب پاکستان، در نزدیکی منطقۀ قبیله نشین هم مرز با افغانستان، منفجر شد. این چهارمین سوءقصد انتحاری در پاکستان طی ده روز گذشته است. عملیات خونین طالبان پاکستان در هفته های اخیر شدت بی سابقه ای یافته است.

روز های شنبه و یکشنبه طالبان حملات جسورانه ای را به مقر نهاد های دفاعی در راولپندی، که به عنوان پنتاگون پاکستان تلقی می شود، انجام دادند که با گروگان گیری همراه بود. در این حمله پنج تن از طالبان 42 نظامی از جمله چند افسر عالیرتبه را به به گروگان گرفتند. این حادثه با ضد حملۀ نیروهای پلیس ویژه پس از بیست و دو ساعت با بیست کشته،در میان مهاجمان، گروگان ها و افراد پلیس پایان یافت.

این حمله به نشانۀ انتقام از قتل رهبر طالبان پاکستان بیت الله مسحود صورت گرفت که روز پنجم اکتبر در یکی از حملات موشکی نیرو ههای آمریکایی کشته شد. در حملات پیاپی ده روز گذشته نزدیک به صد و سی نفر در پاکستان کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند. حملات خونین طالبان در دو سال گذشته در این کشور 2250 قربانی بر جای گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست: