هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

توصیه جدید حامیان بین المللی ملاها پس از سی سال دوشیدن ملاها

ابراز علاقه فرانسه به همکاری اتمی با ایران

مرور شود روابط فرانسه با ایران وعراق ورها کردن نیروگاه بوشهر در اول انقلاب و ضررهای وارده از ابتدا تا کنون ومناسبات تجاری واقتصادی ملاهاو به ناچار استفاده ایرانیان از پژو ورنو و......

فرانسه براي ساخت مرکز سوخت راکتور اتمي براي ايران ابراز اميد کرد


به گزارش ایرنا معاون سخنگوي وزارت خارجه فرانسه در مورد به نتيجه رسيدن يک توافق با ايران در نشست 19 اکتبر ابراز اميدواري کرد و گفت: قرار است بر اساس اين توافق چهار بخش مرکزي اصلي راکتور اتمي تحقيقاتي از سوي فرانسه به ايران داده شود.

"کريستين فاگ" با اشاره مواضع روسيه و آمريکا افزود : ما اميدواريم که نشست 19 اکتبر بتواند منجر به توافقي شود که با انجام آن 1200 کيلو گرم اورانيوم غني سازي شده ايران از اين کشور خارج و براي غني سازي دوباره به روسيه تحويل شود .

وي گفت: بر اساس اين توافق فرانسه چهار مرکز اصلي سوخت راکتور اتمي تحقيقاتي در ايران را براي اين کشور خواهد ساخت.

به گفته او اين بخشي است که با تشکيل مجموعه اي از تيوبها واکنش اصلي هسته اي در آن واقع مي شود.

سخنگو افزود: اين اقدام سبب خواهد شد تا خطر دور زدن استفاده از اورانيوم براي اهداف نظامي در کوتاه مدت کاهش يابد و ايران نيز تضمين اين را دريافت خواهد کرد که تا مدت زيادي توليد راديو ايزوتوپ ها براي منظورهاي پزشکي را دريافت خواهد کرد.

کريستين فاگ در ادامه گفت: همزمان با توافق بر روي تحقيقات همواره از ايران خواسته خواهد شد تا دقيقا هدف برنامه هسته اي خود را مشخص و فعاليت هاي اتمي گذشته و حال بويژه بر روي مرکز غني سازي مخفي قم و مطالعاتي ، شفاف کند.

وي همچنين افزود : اميدواريم که ايران در بهترين زمان با اقدامات عيني ، پاسخ دهد تا ما بتوانيم قبل از سال آينده ميلادي به ارزيابي بپردازيم.

فرانسه که روابط بسيار نزديک با رژيم صهيونيستي دارد در موضعگيري هاي رسمي و تند خود در برابر ايران ، معمولا تاکيدات جمهوري اسلامي ايران بر صلح آميز بودن فعاليت هاي علمي خود در زمينه هسته اي را ناديده مي گيرد.

فرانسه همچنين براي رفع بحران مالي و اقتصادي خود ، ورود در ميدان فروش خدمات هسته اي را بويژه از زمان رياست جمهوري نيکلا سارکوزي بعنوان يکي از روشهاي برون رفت از اين بحران مد نظر قرار داده است.

توصیه روسیه به ایران و اسرائیل: با یکدیگر دوست شوید!

توصیه جدید حامیان بین المللی ملاها پس از سی سال دوشیدن ملاها به عقب نشینی از شعارهای پوچ و توخالی اسراییل ستیزی همانند عقب نشینی از امریکا ستیزی!!؟؟دست متعصبین مذهبی خالی و شرمنده ملت حزب الله وگول خورده از ملایان دین فروش وهدر دادن کل سرمایه و دادن میلیونها شهید از چوانان ونداشتن پاسخی برای ملت ایران نتیجه اربابان استعمار به اهداف رسیده و نوکران هم چهار صباح به حکومت زور و تزویر ادامه داده و ساده لوحان متعصب مذهبی را فریفته و دین ودنیای خویش به تاراج دادهاند

سرگئی لاوروف مرد شماره یک دیپلماسی روسیه روز جمعه در مصاحبه ای با سه رسانه معتبر روسی " شبکه تلویزیونی راشیا تودی ، خبرگزاری ریانووستی و رادیو صدای روسیه " ، از ایران و اسراییل خواست تا دشمنی ها را کنار گذاشته و با یکدیگر روابط عادی سیاسی برقرار کنند .


به گزارش عصر ایران ، لاوروف در این مصاحبه تفصیلی به سوالاتی درباره برنامه اتمی ایران پاسخ داد و در سوالی راجع به احتمال حمله اسراییل به تاسیسات اتمی ایران ضمن اشاره به اینکه " هیچ کس خواهان جنگ دیگری در خاورمیانه نیست " ، افزود : " ایران و اسراییل باید تلاش کنند تا روابط خود را از سر بگیرند چرا که هیچ چیزی در این زمینه غیر ممکن نیست ".

لاوروف در این مصاحبه درمخالفت ضمنی روسیه با تحریم های بیشتر ایران در این موقعیت زمانی سخن گفت و از ایران نیز خواست تا با همکاری بیشتر با جامعه جهانی زمینه های شک و تردید ها درباره برنامه اتمی اش را از بین ببرد .

لاوروف در حالی ایران را به از سر گیری روابط سیاسی با اسراییل فراخوانده است که جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته اصل " عدم ارتباط و شناسایی اسراییل " را به عنوان یک استراتژی و اصل "لایتغیر " سیاست خارجی خود مطرح کرده است.
تهران اعلام کرده است که موضوع فلسطین صرفاً از طریق همه پرسی قابل حل و فصل است و رأی مردم فلسطین در این خصوص برای ایران نیز محترم خواهد بود.

لاوروف 3 روز پیش از انجام این مصاحبه در مسکو میزبان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود و بحث و گفتگوی اصلی این دو مقام آمریکایی و روسی درباره گام های بعدی گروه 1+5 در قبال فعالیت های هسته ای ایران بود .

هیچ نظری موجود نیست: