هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

مرور خبر

مهم ترين خبرها
چینی اوباما را به بی تصمیمی در افغانستان متهم می کند

دیک چینی، معاون سابق رییس جمهوری آمریکا، دولت اوباما را متهم کرده است که با بی تصمیمی نسبت به استراتژی جنگی، سربازان آمریکا در افغانستان را به خطر می اندازد.

چینی چهارشنبه شب در سخنانی در یک گردهمایی در واشنگتن، گفت به نظر می رسد پرزیدنت اوباما «می ترسد» در مورد افغانستان تصمیم بگیرد. وی اظهار داشت نشانه های بی تصمیمی به متحدان آمریکا صدمه می زند و دشمنان را تقویت می کند. چینی گفت کاخ سفید باید «به بی تصمیمی در حالی که نیروهای مسلح آمریکا در خطر هستند پایان دهد.»

پرزیدنت اوباما اخیرا یک سلسله جلسات طولانی با تیم امنیت ملی خود در افغانستان و پاکستان تشکیل داد. او روشن ساخته است در حالی که استراتژی جنگی و درخواست فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان را برای سربازان بیشتر بررسی می کند، در گرفتن تصمیم شتاب نخواهد کرد.

چینی همچنین ادعای رام امانوئل، رییس دفتر رییس جمهوری، را که گفته است سیاست دولت بوش برای هشت سال «بی هدف» بود، و دولت اوباما ناچار بوده است از صفر شروع کند، رد کرد و گفت استراتژی آقای اوباما در افغانستان، که در ماه مارس اعلام شد، به بازنگری دولت بوش که به دولت اوباما ارائه شد، شباهت بسیار زیادی دارد.

چینی همچنین تصمیم پریدنت اوباما به رها کردن برنامه دفاع موشکی دوره بوش برای اروپا را یک «اشتباه استراتژیک و نقض حسن نیت» نامید.


بررسی پیشتهاد غنی سازی اورانیوم ایران ادامه دارد

ایران، آمریکا، روسیه و فرانسه پیش نویس پیشنهادی را برای حمل اورانیوم کمترغنی شده ایران به خارج جهت تبدیل به سوخت مورد نیاز رآکتور پژوهشی ایران بررسی می کنند.

محمد البرادعی، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفته است او می خواهد پیش نویس، که وی آن را روز چهارشنبه در پایان دو روز و نیم مذاکره در وین ارائه داد، تا روز جمعه تصویب شود.

رسانه های ایران روز پنجشنبه به نقل از محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، گفتند وی پیشنهاد را قابل قبول نمی داند، اما او از جانب دولت سخن نمی گوید. جزییات پیشنهاد منتشر نشده است.

علی اصغر سلطانیه، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس، روز چهارشنبه گفت پیشنهاد در «مسیر درست» قرار دارد، اما ایران برای ارزیابی آن به زمان نیاز دارد.

دیپلمات های غربی می گویند روند غنی سازی اورانیوم در کشور ثالث، مسلم خواهد ساخت اورانیوم ایران در سطوحی که برای کاربردهای غیر نظامی مناسب است، اما پایین تر از آنچه برای تسلیحات اتمی نیاز است، غنی شود.


یک افسر ارشد پاکستانی در شبیخونی در اسلام آباد کشته شد

یک افسر ارشد پاکستانی در شبیخونی در اسلام آباد کشته شد

پلیس پاکستان می گوید مردان مسلح روز پنجشنبه یک افسر ارشد ارتش و راننده او را در اسلام آباد کشتند.

به گفته پلیس، دو مهاجم که سوارموتورسیکلت بودند به خودروی نظامی در یک محله مسکونی در اسلام آباد شبیخون زدند. این تازه ترین حمله است که به نظر می رسد در تلافی هجوم ارتش به وزیرستان جنوبی صورت گرفته باشد.

مسئولیت این حمله را که در آن یک سرباز دیگر نیز مجروح شد کسی بر عهده نگرفته است، اما رییس پلیس اسلام آباد تندروهای طالبان را مسئول دانست و گفت نیروهای امنیتی در تعقیب مهاجمان هستند.

مقامات می گویند سرتیپ معین الدین احمد که روز پنجشنبه کشته شد، در نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در سودان خدمت می کرد و چهار روز قبل برای شرکت در مراسم ترحیم پدر زن خود وارد پاکستان شده بود.

ستیزه گران طالبان در هفته های اخیر موجی از حملات به راه انداخته اند، و مراکز پلیس، ستاد ارتش، یک دفتر سازمان ملل متحد و یک دانشگاه اسلامی را هدف گرفته اند. به دلیل نگرانی های امنیتی مقامات دستور داده اند مدارس در سراسر پاکستان تا روز یکشنه بسته بمانند.

نیروهای دولت پاکستان پنچ روز پیش حمله به قرارگاه طالبان را در وزیرستان جنوبی آغاز کردند. این منطقه پایگاه حکیم الله محسود، رهبر طالبان پاکستان تلقی می شود.


گیتس از ناتو خواسته است بر کمک های خود در افغانستان بیافزاید

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، می گوید او از متحدان ناتو درخواست خواهد کرد به حمایت از کوشش های جنگی در افغانستان بیافزایند، اما در این باره که آیا توصیه خواهد کرد سربازان اضافی آمریکا به آنجا فرستاده شوند یا نه، بحث نخواهد کرد.

گیتس این موضوع را روز پنچشنبه در سئول، پایتخت کره جنوبی، پیش از سفر به براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی برای شرکت در جلسات دو روزه وزیران دفاع ناتو، عنوان کرد. گیتس گفت او از کشورهای ناتو درخواست خواهد کرد به امورغیر نظامی، مانند تقویت نهادهای دولتی و آموزش نیروهای امنیتی در افغانستان بیشتر کمک کنند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، استراتژی جدیدی را بررسی می کند که درخواست ژنرال مک کریستال فرمانده نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان را برای اعزام هزاران سرباز بیشتر شامل می شود. با این حال، آقای اوباما گفته است او و تیم کاخ سفید برای گرفتن تصمیمات درست در مورد سطح سربازان در افغانستان، در حالی که ابهام درباره آینده سیاسی آن ادامه دارد، شتاب نخواهند کرد.

قرار است رای گیری دور دوم بین حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، و عبدالله عبدالله، وزیر سابق امور خارجه، روز ۱۶ آبان ماه (۷ نوامبر) برگزار شود. در کابل و واشنگتن این شایعه قوت گرفته است که امکان دارد دو رقیب درباره تقسیم قدرت به توافق برسند.

پیشتر دبیر کل ناتو خواهان دخالت بیشتر ناتو در افغانستان شده است و می گوید جنگ در آنجا پیچیده ترین چالشی است که اتحادیه تاکنون با آن روبرو بوده است.

آندره فوگ راسموسن این موضوع را روز پنجشنبه در جلسه وزیران دفاع ناتو در اسلواکی عنوان کرد و گفت ناتو باید به برقراری ثبات در افغانستان متعهد بماند.

راسموسن با اشاره به این که برخی از اعضای ناتو درباره افزایش دخالت در افغانستان ملاحظاتی دارند، گفت هزینه بی تفاوتی بمراتب بالاتر خواهد بود.

انتظار می رفت رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، شرکت کنندگان در کنفرانس را از بازنگری آمریکا در استراتژی جنگی خود آگاه کند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، استراتژی جدید را بررسی می کند که درخواست ژنرال مک کریستال فرمانده نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان را برای اعزام هزاران سرباز بیشتر شامل می شود.

انتظار می رود وزیران دفاع ناتو درباره برنامه های بازنگری شده آمریکا برای استقرار یک سیستم دفاع موشکی در اروپا نیز بحث کنند.


بایدن از رومانی به خاطر سپر دفاع موشکی قدردانی کرد

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در بخارست با رییس جمهوری رومانی ملاقات کرد و از حمایت او از سیستم بازنگری شده دفاع موشکی آمریکا سپاسگزاری کرد.

بایدن به ترایان باسچکو گفت سپر موشکی هم به سود رومانی و هم به نفع آمریکا خواهد بود. قرار است این سیستم در عرشه کشتی ها نصب شود و ممکن است استقرار زمینی در لهستان داشته باشد.

بایدن همچنین از رییس جمهوری رومانی بابت اعزام یک هزار سرباز به افغانستان برای کمک به کوشش های ناتو تشکر کرد.

دیدار یک روزه بایدن از بخارست بخشی از سفر چهار روزه به اروپای شرقی است که با هدف مطمئن ساختن لهستان، رومانی، و جمهوری چک از ادامه تعهد آمریکا نسبت به منطقه صورت می گیرد.

بایدن که روز جمعه به پراگ می رود، روز چهارشنبه توانست تایید نخست وزیر لهستان را از طرح موشکی بدست آورد. او از لهستان بخاطر حمایت از طرح قدردانی کرد و آنرا راه بهتری برای دفاع در برابر تهدید های موشکی نامید.


وزیر امور خارجه آمریکا: تعامل با ایران نامحدود نیست

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید در بروی ایران برای آینده ای بهتر باز است، اما روند تعامل نمی تواند نا محدود باشد.
کلینتون این موضوع را روز چهارشنبه در سخنانی در مرکز پژوهشی موسسه صلح در واشنگتن عنوان کرد و گفت: ایالات متحده آماده نیست با ایران فقط بخاطر این که حرفی زده باشد گفت و گو کند، و یاد آور شد که آغاز سازنده جلسه اخیر ایران با شش قدرت جهانی در ژنو، باید با «اقدامات سازنده» دنبال شود.
خانم کلینتون همچنین خواهان افزایش اقتدار آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و گفت آژانس ابزار یا اقتدار کافی برای انجام موثر ماموریت خود ندارد، و این نقص در شکست های آن در یافتن تاسیسات پنهانی غنی سازی اورانیوم در ایران و پروژه ساختن رآکتور در سوریه نمایان بود.
در مورد کره شمالی، وزیر امور خارجه آمریکا گفت تحریم ها علیه آن کشور تا پیونگ یانگ گام های قابل تایید و برگشت ناپذیری در جهت رها کردن کامل برنامه های اتمی خود برندارد، کاهش نخواهد یافت.
خانم کلینتوت گفت پیونگ یانگ باید هیچ ابهامی نداشته باشد که ایالات متحده هرگز مناسباتی عادی و بدون تحریم با یک کره شمالی مجهز به تسلیحات اتمی نخواهد داشت. او گفت آمریکا آماده است دو جانبه با کره شمالی ملاقات کند، اما بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکرات برای مناسبات عادی تر با واشنگتن کافی نیست.
خانم کلینتون گفت مهار کردن جاه طلبی های اتمی ایران و کره شمالی، برای کوشش هایی که درجهت تقویت ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی در سطح جهانی جریان دارد، اساسی است.
وزیر امور خارجه آمریکا، که هفته پیش از مسکو دیدن کرد، در سخنرانی خودر در موسسه صلح در واشنگتن، همچنین گفت به قرار داد جدید کاهش تسلیحات اتمی با روسیه خوشبین است.


حدود صد نماینده مجلس از میرحسین موسوی شکایت کردند

حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۲۸ مهر از تحویل شکایتی با امضای حدود ۱۰۰ نماینده مجلس ایران علیه میرحسین موسوی به دادستان کل کشور خبرداد.

این نماینده حامی دولت جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: «نامه مذکور یک درخواست حقوقی است که در آن نمایندگان از میرحسین موسوی به خاطر بیانیه ها و اقداماتی که به وارد شدن لطمات و صدمات به آبروی نظام و اموال عمومی و خصوصی مردم منجر شده است، شکایت کرده اند.»

آقای رسایی گفت شکایت نامه نمایندگان مجلس صبح روز سه شنبه به غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور تحویل داده شده است.

آقای رسایی درباره تأخیر ۴ ماهه در تحویل نامه به مقامات قضایی گفت:«ما ابتدا امیدوار بودیم که موسوی روال خود را تغییر دهد و از اقدامات و حرکاتی که همسو با دشمن است دست بردارد، اما امروز شاهدیم که فعالیت های او همچنان ادامه دارد.»

برخی ناظران معتقدند مقصود حمید رسایی ویدئوی اخیر میرحسین موسوی است که در آن بر ادامه یافتن «راه سبز امید» تأکید می کند.

آقای موسوی در این پیام ویدئویی همچنین می گوید تا زمانی که اصل وجود بحران در کشور پذیرفته نشود و مردم به حساب نیایند، راه حل جامعی پیدا نخواهد شد.

این در حالی است که ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی همزمان با انتشار خبر حدود صد نماینده مجلس از این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، از شکایت عده ای از طلاب حوزه علمیه قم علیه میرحسین موسوی فائزه هاشمی، دختر اکبرهاشمی رفسنجانی خبر داده است.

به گزارش ایرنا، این گروه از طلاب در شکوائیه خود نوشته اند:«القای شبهه تقلب در انتخابات به انحاء مختلف از سوی آقای میرحسین موسوی و فائزه هاشمی قبل از انتخابات، بیانیه های پی در پی آقای موسوی پس از انتخابات و تشویق هواداران به راهپیمایی های غیرقانونی، منجر به تخریب اموال عمومی و کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم شد.»

ایرنا به نقل از امیرطاهر حسین خان، مسئول کمیته رسانه ای جنبش مردمی ایران علیه قانون گریزی، می گوید تعداد امضاهای اینترنتی علیه آقای موسوی که در سایت این جنبش ثبت شده، به ۵۰ هزار رسیده است.


بازرس شکنجه خواستارميثاقی بين المللی در مورد حقوق زندانيان شد

مانفرد نواک بازرس مخصوص سازمان ملل متحد در مورد شکنجه و ديگررفتارهای ظالمانه و غير انسانی ميگويد زمان آن فرارسيده است که ميثاقی بين المللی در باره حقوق بازداشت شدگان به تصويب برسد. وی روز سه شنبه در مقر سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت دربسياری از کشورها دولت ها به تعهدات خود در مورد احترام به شئون اوليه انسانی بازداشت شدگان عمل نميکنند.

آقای نواک پس از ارائه پنجمين گزارش سالانه اش به يک کميته حقوق بشری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در يک کنفرانس خبری صحبت ميکرد. وی در تک تک آن گزارشها گفته است که شکنجه را از جنبه های مختلف بررسی کرده است. اما وی اين بار شرايط آزاردهنده زندان در مورد زندانيان به توصيف او "فراموش شده ای" را زير ذره بين گذاشته است، که می توانند متهمين در انتظار محاکمه، محکومين به ارتکاب جرم، مهاجران خارجی منتظر اخراج، و يا خردسالانی باشند که به دلائلی مختلف زندانی شده اند.

شرايط غيرقابل قبول در زندان ها تنها مربوط به کشورهای در حال رشد نيست، بلکه درکشورهای صنعتی نيز ديده ميشود، که به عنوان نمونه می توان به مهاجران غير قانونی منتظر رسيدگی های حقوق و قضائی اشاره کرد. آقای نواک ميگويد همان ديوارهائی که زندانيان را محصور نگاه ميدارد می تواند مانع آگاهی جامعه از وضعيت آنان نيز بشود.


در حقيقت به باور آقای نواک اکثريتی از ده ميليون نفر افراد زندانی در جهان، در شرايطی غير قابل قبول زندگی ميکنند. در بسياری از کشورها مقامات حتی احساس نمی کنند مسئوليت تامين غذای زندانيان بعهده آنان است، و اين مسئوليت را به خانواده ها منتقل کرده اند.

آقای نواک ميگويد در چنين شرايطی، فقير ترين ها، و بی فاميل ها ، در ازای عرضه خدمات به زندانيان ديگر موفق به تهيه غذا ميشوند. به گفته وی اغلب از بهداشت و بهداری خبری نيست. در بسياری از موارد زخم ها معالجه نميشود، و فضولات انسانی در محل باقی ميماند،و يا در کيسه های پلاستيکی جمع آوری ميشود.

آقای نواک ميگويد خردسالان منتظر محاکمه، جزو آسيب پذيرترين زندانيانی هستند که با خشونت های درون زندان و آزارهای جنسی مواجه اند. به اعتقاد وی حبس کردن اطفال بايد به عنوان آخرين چاره، و آنهم برای کوتاه ترين دوره ممکن انجام گيرد.

آقای نواک در پاسخ به سئوالی راجع به بازداشتگاه آمريکا در خليج گوانتانامو گفت وی کماکان دلگرم از دستوراتی اجرائی است که پرزيدنت اوباما در نخستين روزهای دوران رياست جمهوری اش برای بستن اين بازداشتگاه صادر کرد، و افزود با توجه به وجود مشکلاتی جدی در مورد پيدا کردن کشورهائی که اين زندانيان را بپذيرند بعيد ميداند ضرب الاجل بستن بازداشتگاه تا ژانويه عملی باشد. بهمين جهت وی از کشورهای ديگر خواستار قبول بازداشت شدگانی شد که نبايد آنان را از بيم مواجه شدن با بدرفتاری به کشورهای زادگاهشان فرستاد.

آقای نواک گفت برغم درخواست های مکرر به ايران دعوت نشده است و گرچه دولت را از رسيدن شمار قابل توجهی گزارش های مرتبط با اتهامات شکنجه در روزهای پس از انتخابات با خبرکرده است، هنوزپاسخی دريافت نکرده است.







قیمت نفت خام از بشکه ای ۸۱ دلار فراتر رفت

قیمت نفت روز چهارشنبه در بازار بورس نیویورک بیش از دو دلار بالا رفت، و از قرار بشکه ای بیش از ۸۱ دلار معامله شد.

ضعف ارزش برابری دلار موجب بالا رفتن قیمت در چند هفته گذشته بوده است. وقتی ارزش دلار پایین می آید، نفت خام به عنوان سرمایه گذاری جالب تر می شود. نفت خام به دلار معامله می شود، بنابراین زمانی که پول آمریکا ضعیف باشد، اساسا برای سرمایه گذاران بین المللی ارزانتر می شود.


وقايع روز: استقبال حسينيان از حضور مخالفان در راهپيمايی سيزدهم آبان و چند خبر ديگر

روح الله حسينيان: از حضور مخالفانِ دولت در راهپيمايی روز سيزدهم آبان استقبال می کنيم

يک نماينده ی مجلس شورای اسلامی می گويد از حضور مخالفانِ دولت در راهپيمايی روز سيزدهم آبان استقبال می کند. روح الله حسينيان رييس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به تجمع مخالفانِ دولت در روز قدس و سردادن شعارهايی متفاوت از سوی آنها گفت: تمام راديوهای خارجی و ضد انقلاب و رسانه های داخلی همسو با اين جريان تلاش خود را به کار بُردند اما نتوانستند بيش از چند هزار نفر را جمع کنند و اين افراد در مقابل سيل جمعيتِ حزب اللهی به حساب نيامدند. حسينيان افزود: من خوشحال می شوم که اين جريان ١٣ آبان هم به ميدان بيايد و در مقابل جريان انقلابی که امام آن را انقلاب دوم ناميد شعار سر دهد، تا معلوم شود چه کسانی دنبال آشوب هستند. اين اظهارات در حالی بيان می شود که پيش تر احمد جنتی، دبير شورای نگهبان نسبت به احتمالِ حضور مخالفانِ دولت در راهپيمايی روز ۱۳ آبان هشدار داده بود.


روزنامه جمهوری اسلامی: توصيه های مهم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

جمهوری اسلامی در شماره روز پنجشنبه خود گزارشی دارد با عنوان: توصيه های مهم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از فضلای حوزه علميه قم. اين روزنامه می نويسد: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعی از فضلا و مدرسان حوزه علميه قم گفت : توجه حوزه های علميه به مسائل و مشكلات كشور با توجه به مبانی اسلام و انقلاب و بدور از ترس و تملق پديده مباركی است كه می تواند زمينه اصلاح اساسی بسياری از معضلات كنونی كشور را فراهم كند. به نوشته جمهوری اسلامی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ترس و تملق را آفت حيات جامعه اسلام خواند.


سفارت بريتانيا بخش صدور ويزای خود در تهران را دوباره باز خواهد کرد

سفارت بريتانيا اعلام کرد بخش صدور ويزای خود در تهران را دوباره باز خواهد کرد. سفارت بريتانيا روز چهارشنبه با انتشار اطلاعيه ای اعلام کرد بخش صدور ويزا از روز ٤ آبان مجدداً باز خواهد شد. در اين اطلاعيه سفارت بريتانيا، دليل بسته شدن بخش صدور ويزا را مشکلات نيروی کار و فنی توصيف کرده است. بخش صدور ويزای سفارت بريتانيا در سه ماه گذشته بسته بوده است.


به تعويق افتادن تغيير ساعت کار ادارات

جام جم از به تعويق افتادن تغيير ساعت ادارات خبر داده است و می نويسد طرح تغيير ساعات كار اداری و مدارس تهران كه قرار بود از دوم آبان ماه اجرايی شود به مدت حداکثر يک ماه به تعويق افتاده است. جام جم به نقل از اطلاعيه دبير خانه شورای عالی ترافيك می نويسد: تعويق اجرای طرح ساعات كار در تهران بنا به درخواست برخی دستگاه ها و نهادها جهت هماهنگی بيشتر با آن دستگاه ها و نهادها صورت می گيرد.


احمد زيدآبادی، محمد ملکی و کيوان صميمی همچنان در بازداشت بسر می برند

شورای فعالان ملی مذهبی با انتشار بيانيه ای خواهان آزادی همه ی زندانيان سياسي- عقيدتی در ايران شد. در بخشی از اين بيانيه با اشاره به روندِ بازداشت های پس از انتخابات آمده برخی از روشنفکران و شخصيتهای سياسی و آزاديخواه به جرمِ عقيده و انتقاد به وضع موجود زندانی شدند و ماههاست که در سلولهای انفرادی تحت فشار هستند. شورای فعالان ملی مذهبی در ادامه به احمد زيدآبادی، محمد ملکی و کيوان صميمی اشاره می کند و می نويسد که اين افراد با گذشت ماهها همچنان در بلاتکليفی و در بازداشت غير قانونی بسر می برند.


مجلس شورای اسلامی ايران کليات لايحه هدفمند کردن يارانه ها را به تصويب رساند

براساس اين طرح، يارانه ای که همواره دولت به برخی کالاهای کليدی می دهد، بصورت نقدی در ميان برخی از افراد جامعه قرار می گيرد. دولت محمود احمدی نژاد تأکيد دارد که اين لايحه را بر مبنای عدالت اجتماعی ارايه کرده است. حال آنکه، به گفتۀ برخی اقتصاددانان، وضعيت خاص سياسی و اقتصادی کشور، ايران را در شرايط مالی نامناسبی قرار داده بطوريکه دولت توانايی پرداخت سوبسيد يا يارانه را ندارد.


بيانيه سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احکام زندانِ فعالان سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه را محکوم کرد. شماری از فعالانِ کارگران نيشکر هفت تپه اخيراً از سوی دادگاه به يکسال حبس که شش ماه آن به حال تعليق در می آيد محکوم شدند. به گفته ی سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی اين کارگران بدليل اعتراضاتِ سال ١٣٨٦ به دليل عدم پرداخت حقوق خود با چنين احکامی مواجه شده اند. اين سنديکا همچنين خواستار آزادی منصور اسانلو، ابراهيم مددی، فرزاد کمانگر و مهدی فراحی و همه کارگران شده است.


تذکر نماييده مجلس در مورد سدّی که اخيراً در شهر شازند بنا شده است

آفتاب يزد گزارشی دارد با عنوان: آيا رواست از وزارتخانه رسمی به مردم دروغ بگويند؟ اين روزنامه می نويسد: محمود احمدي بيغش نماينده مردم شازند در مجلس تذکری را در مورد سدی که اخيراً در شهر شازند بنا شده مطرح کرد. آقای احمدی بيغش می گويد: امسال مسئولان استان در ارديبهشت ماه به اتفاق يكی از معاونان وزير نيرو آن سدّ را به اصطلاح افتتاح و آبگيری كردند. به گفته اين نماينده اولاً قطره ای آب در آن سد نيست. ثانياً به حق و حقوق اين ٥ روستا يعنی پول خانه ها، مزارع و جاده ها توجه نشده است به نوشته آفتاب يزد آقای احمدی بی غش در ادامه به بد قولی معاون وزير اعتراض کرده که باوجود وعده اعزام يک هيئت صاحب اختيار، برای رسيدگی به مشکلات هنوز اقدامی نکرده است. احمدی بی غش می گويد: من از آن تاريخ سه نوبت تذكر كتبی، سه نوبت تذكر مثل امروز دادم و يكنوبت سؤال از وزير وقت آقای فتاح داشتم كه تا امروز هم پاسخ داده نشد. احمدی بيغش تأكيد كرد: چه عيبيی دارد نگذاريد معاون وزيری كه دروغ گفته دوباره روی همين صندلی بنشيند؟


ورود گردشگر با خودرو ٨٥٠ يورو گران شد

همشهری گزارشی دارد با عنوان: ورود گردشگر با خودرو ٨٥٠ يورو گران شد. اين روزنامه می نويسد. گردشگران خارجی كه با خودروی شخصی گازوئيلسوز خود وارد كشور ميشوند بايد مبلغ ٨٥٠ يورو به عنوان عوارض مابه التفاوت قيمت سوخت گازوئيل پرداخت كنند. دريافت اين عوارض كه از ابتدای مهرماه آغاز شد. همشهری ادامه می دهد: البته دريافت عوارض ورود به كشور و استفاده از راهها، موضوعی است كه در همه كشورها اتفاق ميافتد اما دريافت مابه التفاوت بهای سوخت شكل جديدی از دريافت عوارض است.

هیچ نظری موجود نیست: