هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

به امبد تساوی تازه‌تر...!

فرهنگ > طنز - مطمئن باشید اگر به جای پرسپولیس و استقلال،جومونگ در یکی از نبردهایش به تساوی می رسید،مردم ایران آن را از پیش تعیین شده می دانستند

احسان پیربرناش در وبلاگش درباره بازی استقلال و پرسپولیس نوشت:

قدیم‌ترها داربی حساسیت های زیادی داشت.چرا؟ چون امکان داشت گاهی اوقات یک تیم به برتری برسد و هواداران یکی از دو تیم تا مدتی شاد باشند و به تیم شان ببالند.خوشبختانه چند سالی است که این شادی پوچ و برنامه ریزی شده با مدیریت دوستان برچیده شده تا مبادا گروهی ناراحت به خانه بروند.

با اینکه نتایج دربی هیچ گاه از قبل تعیین نمی شود اما این بازی مساوی به پایان می رسد؛حتی اگر خلافش ثابت بشود!چون اگر هم مساوی تمام نشود معلوم است که بازی از دست داور در رفته، وگرنه نتیجه همان مساوی است که همه می دانند!

خصلت عجییب ایرانی ها!

ما ایرانی ها خصوصیات عجیب و غریب کم نداریم.به طور مثال 100 هزار نفر جمع می شویم که دسته جمعی شاهد رویدادی باشیم که می دانیم مساوی تمام می شود.همین کارها باعث می شود تا مسوولین پیش خودشان بگویند اینها که می دانند بازی مساوی می شود و اینهمه هجوم می آورند،اگر خدای ناکرده،زبان مان لال،روی مان به دیوار ببینند فوتبال غیر از تساوی نتایج دیگری هم دارد با خانواده به ورزشگاه می آیند که این قضیه به هیچ عنوان قابل هضم نیست!

مساوی که خجالت ندارد!

مساوی می کنند،جنایت که نمی کنند،به ناموس مردم که نگاه چپ نمی اندازند،سیگار که نمی کشند.برای همین هم است که سرشان را بالا می گیرند و از این تساوی های برنامه ریزی نشده و از قبل تعیین نشده و صد در صد طبیعی ابراز رضایت می کنند.

جذابیت فوتبال به همین چیزهاست دیگر؛ یک بار مساوی می شود،دو بار مساوی می شود،سه بار مساوی می شود،اما دفعه چهارم که شما فکر می کنید یکی برنده می شود باز هم مساوی می شود تا هم چنان جذابیت داشته باشد و غیر قابل پیش بینی باقی بماند.

اگرجومونگ بود....

مطمئن باشید اگر به جای پرسپولیس و استقلال،جومونگ در یکی از نبردهایش به تساوی می رسید،مردم ایران آن را از پیش تعیین شده می دانستند و می گفتند امکان ندارد جومونگ مساوی کند و به نتیجه این نبرد اعتراض می کردند، اما تساوی در دربی آنقدر ملموس و بدون حرف و حدیث پیش می آید که نمی توان آن را نپذیرفت! البته ما انتظار نداریم که دربی به اندازه جومونگ حساسیت داشته باشد،چون در فوتبال قاعدتا عنصری به نام سوسانو هم وجود ندارد و صد البته امکان هیچ ازدواجی هم وجود ندارد!

...و یک تساوی دیگر!

اگر تا حدی که برای تساوی در دربی تلاش نمی شود،برای تساوی حقوق زن و مرد تلاش می شد لااقل معترضین زن در مملکت مان به حداقل می رسیدند.اگر فکر می کنید با این قبیل نوشته ها تغییری در نتیجه بازی رخ می دهد بهتر است امیدتان را صرف کارهای واجب تری بکنید چون این فوتبال حالا دیگر به خواست دیگران هم کاری ندارد و یاد گرفته که نباید به خاطر شاد کردن عده ای،عده دیگری را ناراحت کرد.

حالا بهتر است با همان هیجان همیشگی به تماشای این دربی بنشینیم!

هیچ نظری موجود نیست: