هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

نخستین فهرست کالاهای بی کیفیت وارداتی

سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام 39 کالای بی کیفیت وارداتی از امروز چهارشنبه ثبت سفارش این کالاها را ممنوع کرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه این کالاها از طریق سازمان استاندارد رصد شده است ، گفت : بیشتر این کالاهای بی کیفیت با تغییر نام تجاری شرکت اصلی یا جعل برند اصلی وارد کشور شده است.

بابک افقهی با اشاره به اینکه 75 درصد از این کالاهای بی کیفیت از چین وارد می شود افزود : در این کالاها محصولاتی از ایتالیا ، آلمان ، تایوان ، قزاقستان و مکزیک به چشم می خورد .

وی به مردم توصیه کرد با خرید کالاهای وارداتی ضمانت دار از طریق نمایندگی های فروش ، سازمان توسعه تجارت ایران را در جلوگیری از واردات این نوع کالاها یاری کنند.

افقهی تاکید کرد : وزارت بازرگانی در مرحله اول اجرای طرح مدیریت واردات با کالاهای تقلبی و فاقد کیفیت به شدت برخورد خواهد کرد.

وی اظهار داشت : طرح مدیریت واردات به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای حمایت از تولید داخلی و نیز حمایت از مصرف کنندگان اجرا می شود و دستگاه های نظارتی طبق مقررات، مکلف به جلوگیری از واردات کالاهای تقلبی و بی کیفیت در کشور هستند و از عموم مردم شریف تقاضا می شود برای تحقق این امر گارانتی یا ضمانت نامه معتبر درخواست و از نمایندگی های رسمی کالاهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت : وزارت بازرگانی به استناد ماده 24 قانون مقررات صادرات و واردات مسئول اجرای بهتر قانون است و با افرادی که مطابق ضوابط عمل نکنند برخورد خواهد کرد.

بخشی از این کالاها به این شرح است :

- کولر گازی مدل ESA12PS5MB با نام تجارتی ELECTROLUX تولید شده در چین،

- ویدئو DVR تولید شده در چین،

- نوت بوک مدل CS230 با نام تجارتی SONY تولید چین،

- ورق فولادی سرد نوردیده با نام تجارتی FERCOMETEL تولید قزاقستان،

- چندکاره برقی با نام تجارتی MICROMAXX تولید چین،

- آبمیوه گازدار با طعم توت فرنگی با نام تجارتی ROBBY BUBBLE تولید در آلمان،

- نوت بوک در مدل های 0cs12 با نام تجارتی SONY تولید چین،

- شیردوش با نام تجارتی KURTSUD تولید ترکیه،

- مایکروفر با نام تجارتی ELECTROLUX تولید چین،

- شمع خودرو با نام تجارتی EYQUEN تولید چین،

- نوت بوک با نام تجاری SORRY از ایرلند،

- نوت بوک با نام تجاری SUZUKI از چین،

- نوت بوک با نام تجاری HNCAV از چین،

- نوت بوک با نام تجاری XTHIN از چین،

- پتو با نام تجاری COMPOSITION از چین،

- کلید مینیاتوری با نام تجاری L7 از چین،

- شمع خودرو با نام تجاری CHAMPION از مکزیک

- شیرآلات و شیرفلکه با نام تجاری BM از چین

- لوازم برقی خانگی با نام تجاری JUNMA از چین

- الکتروموتور با نام تجاری SPIN MOTOR از چین

- الکتروموتور با نام تجاری PEDROLLO از ایتالیا

- الکتروموتور با نام تجاری ELECTRO-ADDA از ایتالیا

- فیلتر روغن با نام تجاری MANN-FILTER از چین

- فیلتر روغن مینی بوس با نام تجاری MOBIS از چین.

افقهی گفت : بیش از 75 درصد این کالاها از کشور چین بوده و مابقی از کشورهای ایتالیا، قزاقستان ، آلمان ، ترکیه ، ایرلند و مکزیک از مبادی رسمی کشور و عمدتا از گمرکات تهران، هرمزگان و خوزستان بوده است.

وی به تولیدکنندگان و واردکنندگان این دسته از کالاها اعلام کرد : ورود کالاهای وارداتی به کشور که مغایر با استانداردهای مورد قبول سازمان استاندارد ، سازمان حفظ نباتات، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای مجاز نظارتی باشد، غیرمجاز اعلام می شود و این کالاها از همان بدو ورود در گمرکات به کشور مبداء برگشت داده می شوند و چنانچه در محموله های بعدی تکرار شود و تطابق با معیارهای کیفی از سوی برندهای مذکور رعایت نشود، در فهرست سیاه واردات به کشور خواهند رفت و از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت : وزارت بازرگانی برای رهگیری کالاهای وارداتی و جلوگیری از کالاهای تقلبی و بی کیفیت ، سیستم ایران کد را راه اندازی کرده است.

وی گفت: در مرحله اول 40 درصد کالاهای وارداتی تا پایان سال تحت الزام درج ایران کد به منظور مشخص شدن تولید کننده، وارد کننده و توزیع کننده در کشور قرار گرفته اند و تا پایان سال 89 همه کالاهای وارداتی الزاما باید دارای ایران کد باشند.

افقهی اظهار داشت : اطلاعات این کالاها در وب سایت رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی www.tpo.ir موجود است و هموطنان عزیز برای مشارکت در طرح جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت و تقلبی می توانند اطلاعات و مشاهدات خود را برای پیگیری از طریق سایت سازمان در اختیار مسئولان قرار دهند.

وی تصریح کرد : در مرحله دوم فهرست کالاهای فاقد کیفیت یا تقلبی وارداتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت برای اطلاع عموم هموطنان عزیز منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: