اگر شما هم از جمله صاحبان وبسایتها یا طراحان وب هستید حتماً به اهمیتِ دانستنِ اینکه چه کسانی به وبسایت شما می آیند و در آن مدت چه فعالیتی میکنند واقفید؛ حال چه وبلاگ باشد و چه سایت تجاری، این اطلاعات مهم هستند. سوال اینجاست که چگونه میتوان مجموعهای از ابزارها تحلیلی و آمارگیر را برای پیبردن به این اطلاعات در اختیار داشت.
ابزارهای مختلف با ویژگیها و قیمتهای گوناگون برای این کار وجود دارد، در این مطلب من بهترین ابزارهای رایگان آمارگیر و تجزیه و تحلیل وبسایت را به شما نشان خواهم داد.
Clickly برای فراهم ساختن تجزیه تحلیل بیدرنگ (real time) وبسایتها به خود میبالد. با رابط کاربری ساده و کاربردی آن میتوانید بسادگی اطلاعات مورد نظر خود را تا جزئیترین موارد بیابید ضمن اینکه تحلیل ورودیهای توییتر و داشتن یک نسخه مخصوص iPhone چیزی است که آن را منحصر به فرد میکند.
Google Analytics قطعاً یکی از محبوبترین ابزارهای رایگان موجود است و کاملترین ابزارهای مورد نیاز را در خود جای داده است. به هر حال بودن اسم گوگل پشت این سرویس حرفی برای گفتن باقی نمیگزارد.
Reinvigorate آمار بازدیدهای وبسایت شما را بصورت بیدرنگ در اختیار شما میگذارد. نشان دادن دیاگرامای آماری و استفاده از تکنولوژی نقشه گرمایی (heat map technology) که مشخص میکند بازیدکنندگان بیشتر در چه نواحی از سایت شما کلیک کردهاند از جمله ویژگیهای آنست. همچنین شما میتوانید اطلاعات آماری خود را از طریق برنامهای بر روی دسکتاپ دریافت کنید.
Piwik یک پروژه متنباز است که با PHP و MySQL ساخته شده است که برای استفاده باید آن را روی سرور خود نصب کنید که به سادگی و در 5 دقیقه قابل نصب است.
Yahoo! Web Analytics یک آمارگیر با ویژگیهای کامل است که خود را بیشتر برای مصارف تجاری معرفی میکند. داشبورد انعطاف پذیر، اطلاعات بیدرنگ، چارتهای دموگرافیک، شخصیسازی گزارشها و … از ویژگیهای پیشرفته آن میباشد.
WordPress.com Stats اگر سایت شما با وردپرس راهاندازی شده است و نمیخواهید با استفاده از ابزارهای گوتاگون خود را سردرگم کنید، آمارگیر وردپرس بهترین انتخاب برای شماست.
Woopra دارد در سطح وسیعی گسترش پیدا میکند. راحتی در استفاده، آمارگیر بیدرنگ و ابزارهای تحلیلی، کیفیت رابط کاربری و مدیریت چندگانه وبسایتها، از ویژگیهای این سرویس است.
FireStats یک آمارگیر ساده است که ویژگیهای زیادی همچون گرافها و چارتهای جذاب ندارد و فقط یکسری اطلاعات کلی و معمولی را نشان میدهد پس برای افرادی که نیاز به ریز اطلاعات آماری دارند مناسب نیست البته شاید خود این، یک ویژگی محسوب شود.
GoingUp از یک رابط کاربری تحت اِیجکس استفاده میکند که یک آمارگیر قدرتمند را با یک ابزار بهینهسازی موتورهای جستجوی (SEO) عالی ترکیب کرده و به سرویسی کامل تبدیل شده است که همه ابزارهای لازم را با 16 ویژگی مختلف در خود جای داده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر