هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

Sidewiki – معرفی ویکی کناری گوگل

Google sidewiki

Google sidewiki

Sidewiki از امکانات جدید گوگل است که به کاربران وب اجازه می دهد تا برای هر قسمت ,مطلب , صفحه و یا سایتی نظر یا توضیحی را ارائه کنند. شما می توانید با استفاده از Sidewiki در مرورگر خود کنا هر صفحه وب که مشاهده می کنید نواری را مشاهده کنید که اطلاعات جامعی در مورد آن صفحه که کاربرانی که قبل از شما به این صفحه آمده اند و توضیحی را نوشته اند مشاهده کنید یا خود نظر یا مطلب جدیدی را اضافه کنید.

در ادامه مطلب نحوه کار با Sidewiki را مرور می کنیم.

برای نصب Sidewiki کافی است تا نسخه جدید نوار ابزار ( Toolbar ) گوگل را دانلود و روی مرورگر خود نصب کنید.البته در کشور ایران امکان دانلود از سایت گوگل وجود ندارد برای دریافت این نوار ابزار می توانید از Softpediaاستفاده بکنید.

دانلود نوار ابزار گوگل از سایت Softpedia اینجا کلیک کنید.

حال پس از نصب نوار ابزار گوگل دکمه ای برای استفاده از Sidewiki در قسمت بالایی مرورگر شما اضافه شده است. در هر سایتی که می روید کافی است روی این دکمه کلیک کنید تا مطالب کسانی که قبل از شما به این صفحه آمده اند را مشاهده کنید.
Google toolbar Sidewiki

Google toolbar Sidewiki

برای درج مطلب یا نظر خود کافی است روی این دکمه کلیک کنید و نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و مطلب جدید خود را بنویسید البته نیاز به یک حساب کاربری در گوگل دارید. برای نوشتن مطلبی در مورد تکه ای از صفحه کافی است آن قسمت را با موس انتخاب کنید مانند ابزار highlighters ساخت Diigo .
اضافه کردن Sidewiki جدید

اضافه کردن Sidewiki جدید

یکی از مزایای استفاده از Sidewiki یا ابزارهای مشابه این است که کاربران با خیال راحت مطالبی که می خوانند می دانند که درست است برای مثال نظر های مطالب یک وب سایت از ویرایش مدیر سایت ممکن است رد شده باشد.

امکان رای دادن به مطالبی که قبلاً نوشته شده اند با دو لینک Yes , No وجود دارد. دلیل اینکه این مورد به Sidewiki اضافه شده است این است که ویکی های کناری سایت ها مثل یک شهر شلوغ نشوند و مطالبی که از نظر افراد اهمیت بیشتری دارند در اول لیست دیده شوند.
نمای کلی Sidewiki

نمای کلی Sidewiki

با کلیک بر روی تصویر هر فرد می توانید نوشته های Sidewiki قبلی فرد و اطلاعات دیگری که فرد به اشتراک گذاشته است را ببینید.همچنین امکان ویرایش و حذف تمامی Sidewiki که قبلاً نوشته اید وجود دارد.برای این کار از لینک های Edit , Delete که زیر مطالب شما است می توانید استفاده کنید گزینه Share برای به اشتراک گذاری مطلب شما در دیگر شبکه های اطلاعاتی و اجتماعی شما است.

ابزارهای Sidewiki گوگل

ابزارهای Sidewiki گوگل

این خلاصه ای از ابزار Sidewiki گوگل بود که امیدوارم مورد استفاده شما بوده باشد. راستی یادتان نرود برای اکیهون Sidewiki بزارید!

هیچ نظری موجود نیست: