هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

آمار مبتلایان آنفولانزای خوکی در خراسان رضوی

آمار مرگ و میر آنفلوانزای فصلی یک در هزار و آنفلوانزای نوع A، چهار و نیم در هزار مورد است که اگر آن را به درصد حساب کنیم چهل و پنج صدم درصد می شود.
مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 127 مورد نمونه برداری شده آنفلوانزای نوع A در خراسان رضوی مثبت بوده است.

دکتر مرتضی احتشام فر بعد از ظهر چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در مرکز بهداشت استان افزود: آمار مرگ و میر آنفلوانزای فصلی یک در هزار و آنفلوانزای نوع A، چهار و نیم در هزار مورد است که اگر آن را به درصد حساب کنیم چهل و پنج صدم درصد می شود.

وی تصریح کرد: 95 درصد مبتلایان به آنفلونزای نیاز به مراجعه به پزشک ندارند و با مراقبتهای سنتی در منزل بهبود می یابند و تنها افرادی که دچار علائم غیر معمول و غیر متعارف مثل تب بالای 38 درجه و طولانی مدت، تهوع، گیجی و خواب آلودگی، اختلال در هوشیاری و تغییر رنگ پوست، که در مجموع پنج درصد مبتلایان را تشکیل می دهند ضرورت دارد به پزشک مراجعه نمایند.

احتشام فر افزود: تا به امروز 127 مورد نمونه برداری شده آنفلوانزای مثبت تشخیص داده شده و در این زمینه وظیفه ما کاهش سرعت انتقال و دادن سرویسها و خدمات اختصاص به مبتلایان است.

وی در رابطه با برخی موارد فوت شده خاطرنشان کرد: تعدادی از موارد تنها به دلیل ابتلا به آنفلوانزای نوع A فوت شدند اما برخی دیگر یک سری از بیماریهای زمینه ای مثل دیابت، سرطان ریه و یا آسم شدید را از قبل داشتند و با ابتلا به آنفلوانزای نوع A سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده و فوت شده اند کما اینکه اگر این بیماریهای زمینه ای وجود نداشت آنفلوانزا به مرگ حتمی آنها منجر نمی شد.

احتشام فر خطاب به اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: از تمامی اقشاری که در زمینه این بیماری اطلاع رسانی می کنند تقاضا دارم خبرسازی و شایعه پراکنی نکنند و یک برخورد منطقی داشته باشند و آمار غیر رسمی و غلط از مراجع فاقد صلاحیت را منتشر نکنند.

هیچ نظری موجود نیست: