هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

گوگل کروم جایگزین اینترنت اکسپلورر در لپ‌تاپ‌های سونی می‌شود

sony-vaio-logoگوگل تائید کرد که طبق قراردادی که میان این شرکت و شرکت سونی منعقد گردیده است از این پس تعدادی از نوت‌بوک‌های Vaioی شرکت سونی با مروگر گوگل کروم عرضه خواهند شد، به این ترتیب در اولین راه‌اندازی ویندوز به جای اینکه اینترنت اکسپلورر قدیمی را ببینید می‌توانید گوگل کروم را به عنوان مرورگر خود مشاهده کنید که با توجه به تست‌های انجام شده سرعت بیشتری را برای شما به همراه خواهد آورد.

این اولین قرارداد در نوع خود است، اولین قرارداد برای جایگزینی یک مرورگر به عنوان مرورگر پیش‌فرض با مرورگری دیگر که میان یک شرکت نرم‌افزاری مانند گوگل و یکی از بزرگترین فروشندگان و تولید کنندگان لپ‌تاپ در دنیا منعقد شده است. گوگل با این قرارداد می‌تواند رشدی بسیار سریعی را برای مرورگر خود به ارمغان بیاورد، سهمی که در حال حاضر چیزی حدود ۲.۵٪ است، این قرارداد به این معنا است که گوگل بدون چون و چرا سهم اینترنت اکسپلورری را که تا قبل از این بر روی این سیستم‌ها نصب می‌شده است را از آن خود خواهد کرد. از آن‌جا که مرورگر گوگل کروم از رابط کاربری و طراحی بسیار شبیه به اینترنت اکسپلورر برخوردار است کاربران مبتدی که تا به امروز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کردند مشکلی برای استفاده و عادت کردن به این مرورگر جدید نخواهند داشت.

سونی هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه این قرارداد شامل چه مدل‌هایی از سری لپ‌تاپ‌های Vaio می‌شود ارائه نداده است، سونی حتی این قرارداد را تائید نکرده است ولی تائید گوگل برای تائید خبر کافی است. برای اطلاعات بیشتر باید منتظر خبرهایی از سونی باشیم.

این قرارداد را می‌توان به عنوان باز شدن درهای مذاکره میان گوگل و سونی دانست که می‌تواند نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته باشد، شاید این قرارداد شروع راهی برای قراردادهای مشابهی در مورد سیستم‌عامل گوگل کروم و سیستم‌عامل آندروید باشد.

منبع: BetaNews

هیچ نظری موجود نیست: