هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

ظلم جمهوری اسلامی علیه اهل سنت به بی نهایت رسیده است

اخبار نظر دهید

ظلم بر اهل سنت

سنی نیوز:بعد از آنکه شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی دستور به دولتی کردن حوزه های علمیه اهل سنت داد با شدیدترین واکنشهای عالمان و مردم اهل سنت مواجه شد. روحانیون و مردم اهل سنت که همیشه دین و دیانت را از سیاست جدا می دانستند به پا خاستند و در سخنرانی ها و نامه های سرگشاده به دولتی شدن دین اعتراض کردند. این اعتراض در واقع اعتراض به فلسفه وجودی جمهوری اسلامی بود. دولتی که خود را به جای خدا گذاشته است و هرآنچه که حکم می کند را حکم خدا می داند.

جمهوری اسلامی با طرح ساماندهی حوزه های علمیه، استقلال حوزه های علمیه اهل سنت را زیر سئوال برده بود. علاوه بر این قوانین و مصوبات مربوط به این موضوع یک بی پروایی آشکار علیه اهل سنت به شمار می رفت که با هیچ معیار دینی، حقوقی و بین المللی سازگار نبوده و در تضاد با حقوق انسانی و بشری بود.

حوزه های علمیه اهل سنت در مرزهای جغرافیایی موسوم به ایران هیچگاه تحت نظر دولت نبوده اند. چه در زمانی که اکثریت مردم ایران را اهل سنت تشکیل می دادند و چه در سخت ترین زمانهای تاریخی اهل سنت یعنی حکومت صفوی.

حال جمهوری اسلامی با گستاخی تمام می خواست حوزه های علمیه اهل سنت زیر بار چنین تحمیلی بروند.

جمهوری اسلامی با توسل به دین برای قتل مخالفان، با توسل به دین برای خاموش کردن صدای مخالفان و با توسل به دین به هنگام تلاش برای تداوم ظلم و ستم خود اعتبار دین را از بین برد. رژیم جمهوری اسلامی خبیثانه ترین خیانت را در حق دین کرد. به طوری که اکثر مردم شیعه در ایران از دین زده شده اند.

حوزه های علمیه اهل تشیع نیز تنها به ابزار دست حکومت تبدیل شده اند و سیاست جای ایمان را در حوزه های علمیه اهل تشیع گرفته است. مردم نیز دیگر هیچ احترامی به صنف روحانی قائل نیستند. چرا که هر از چندگاه رذایل اخلاقی موجود در دین دولتی را به چشم می بینند. و می بینند که واعظانی که حکم به شلاق مردم می دهند، در خلوت خودشان شنیع ترین اعمال انسانی و اخلاقی را انجام می دهند.

در کنار اعتراض عالمان و مردم اهل سنت بلوچستان به قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی که استقلال حوزه های علمیه اهل سنت را سلب می کرد، جمع کثیری از مردم و علمای اهل سنت ترکمن نیز مخالفت شدید خود را با این قانون ننگین اعلام کردند. به طوری که صدها روحانی و روشنفکر دینی ترکمن طی نامه ای سرگشاده به خامنه ای رهبر رژیم جمهوری اسلامی، خواهان لغو این قانون ننگین جمهوری اسلامی شدند.

اما پاسخ حکومت چه بود؟ اعدام چندین روحانی اهل سنت ایران، زندانی کردن دهها نفر از مردم و عالمان دینی اهل سنت، تهدید روحانیون ترکمن به قتل و زندان و شکنجه!

به طوری که در آخرین تحولات در ۱۰ نوامبر، مولوی شیخ علی دهواری، مدیر حوزه علمیه امام بخاری و امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهر سراوان که از مخالفان معروف قانون ننگین ساماندهی حوزه های علمیه به شمار می رفت از سوی رژیم جمهوری اسلامی ترور شد.

در ترکمن صحرا نیز، دولت جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه علمای دینی را مجبور به سکوت کرده است، به دنبال بزرگترین کمپین امضای علمای اهل سنت که در آن اسامی صدها عالم دینی شجاع از جمله یارجان آخوند مسئول حوزه علمیه بین المللی قره بولاغ و آخوند تنگلی تانا مسئول حوزه علمیه بین المللی تنگلی نیز به چشم می خورند اعضای چهار نفره این کمپین را تحت فشار شدید گذاشته است و اجازه سفر دو نفر از این اعضا را که امام جمعه دو شهر بزرگ ترکمن صحرا به شمار می روند به حج ممنوع اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی، با این اقدامات سعی در ارعاب ملت ترکمن و اهل سنت دارد، در حالی که اکنون شیعه و سنی از دست مظالم این رژیم به ستوه آمده اند و منتظر یک فرصت مناسب برای تسوبه حساب با این رژیم جانی و ضد دین و ضد بشریت هستند.

سازمان آزادیبخش ترکمن صحرا ضمن محکوم کردن چندباره سلب استقلال حوزه های علمیه اعم از حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع، خواستار جدایی دین از سیاست و حفظ حقوق تمامی اقلیت ها در مرزهای جغرافیایی موسوم به ایران می باشد. در غیر این صورت این مردم هستند که خود، با مبارزه و جدال حقوق خود را به دست خواهند آورد.

هیچ نظری موجود نیست: