هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

آب انگور ارغوانی ضد سرطان سینه است

تحقیق جدید حاکی از آنست که آب انگور ارغوانی ممکن است نقش حفاظتی علیه سرطان سینه ایفاء نماید.



هر سه دقیقه 1زن، در ایالات متحده آمریکا با علایم سرطان سینه شناسایی می گردد و در این میان عواملی همچون سن و توراث نقش برجسته ای را در احتمال ابتلا خانم ها به این بیماری بازی می كند. شیوه زندگی و تغذیه نیز ممکن است در ایجاد این بیماری بی تاثیر نباشند. یکی از موارد تغذیه ای که ممکن است نقش حفاظتی علیه سرطان سینه داشته باشد، آب انگور 100درصد خالص است که از انگورهای ارغوانی رنگ بدست آمده است.


مطابق با تحقیق منتشر شده در ژورنال Medicinal Food، ترکیبات طبیعی در آب انگور، سلولهای سینه شخص سالم را از آسیب DNA مصون می دارند. در این تحقیق سلولهای سینه فرد سالم در یک لوله آزمایش در مجاورت محیط کار سینوژن benzo(a)pyrene قرار گرفت. این ماده سرطانزا قادر به ایجاد یکسری از وقایعی است که منجر به سرطانی شدن سلولها می گردد. پس از سرطانی شدن سلولها، آنها در مجاورت آب انگور قرار گرفتند نتیجه مشاهدات حاکی از آن بود که ترکیبات موجود در آب انگور مانع از اتصال ماده کارسینوژن به سلولهای سینه می گردند و DNA سلولها بدین طریق مورد حفاظت و حمایت قرار می گیرند.


دکتر Keith Singletary پروفسور تغذیه و محقق اصلی این تحقيق از دانشگاه ايلينويز گفت " ترکیبات انگور ارغوانی دارای ظرفیت بالاي جلوگیری از نزدیک شدن زنجیره های DNA به یکدیگر هستند(نوعی از آسیب DNA) این فرآيند همانند افزایش فعالیت آنزیم در متابولیسم و سم زدایی مواد کارسینوژن و سرکوب بالقوه استرس اکسیدایتو عوامل سرطانزاست." یافته های جدید نمایانگر آنند که به منظور نقش حفاظتی آنتوسیانین های موجود در آب انگور در جلوگیری از سرطان سینه همانند سایر میوه ها و آبمیوه ها ، بررسي هاي بیشتری باید صورت پذیرد."


این تحقیق آخرین تحقیق ارائه شده در موردآب انگور است که امکان حفاظت از سلولهای سرطانی را بوسیله سرکوب استرس اکسیداتیو و مهار آسیب DNA نمایان می سازد و مانع از آن می گردد که سلولهای آسیب دیده به سمت مرحله سرطانی شدن پیش روند. آب انگور همچنین باعث کاهش پیشرفت سلولهای سرطانی از طریق کاهش انتشار آنها می گردد. رابطه ای بین مواد تغذیه ای غنی از آنتی اکسیدانتها و کاهش انواع سرطان وجود دارد و در این بین آب انگور که سرشار از آنتوسیانین هاست نقش عمده ای را در این خصوص ایفاء می كند. آنتوسیانین ها در واقع طبیعی ترین و قویترین آنتی اکسیدانتهای موجود در آب انگور هستند و منشاء ضد سرطانی آنها در رنگ ارغوانی انگور نهفته است. در یک زمان نوشیدن آب انگور نیز می تواند برای سلامت قلب مفید بوده و نقش همان شراب قرمز را ایفاء كند. علیرغم چند تحقیق اخیر که ارتباط بین مصرف الکل و سرطان سینه را در عده ای از خانمها نمایان می سازد نوشیدن آب خالص انگور حداقل می تواند برای قلب شما مفید باشد و شاید برای جلوگیری از سرطان سینه نیز کمک کننده و مؤثر باشد.

هیچ نظری موجود نیست: