هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

وعده ای که میگویند این هفته محقق میشود

این هفته صورت می گیرد
واردات 2 میلیون واکسن آنفلوانزای خوکی به کشور

نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته جاری 2 میلیون دز واكسن آنفلوانزای خوكی به كشور وارد می‌شود.

حسینعلی شهریاری روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: واكسن آنفلوانزای خوكی از كشور فرانسه خریداری شده تا بر این اساس با این بیماری مقابله جدی شود.

وی خاطرنشان كرد: بسیاری از كشورها از جمله عربستان و كشورهای سابق بلوك شرق برای مقابله با آنفولانزای خوكی از كشورهای آمریكا، فرانسه و كانادا واكسن‌های آنفلوانزای خوكی را خریداری كرده‌اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش كه تا چه اندازه كارایی واكسن آنفلوانزای خوكی موثر است گفت: هنوز پزشكان به تضمین و قطعیت صد درصدی برای كارایی و اثربخشی واكسن آنفلوانزای خوكی نرسیده‌‌اند.

نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: كشورهایی كه اقدام به خرید واكسن آنفلوانزای خوكی نموده‌اند پیش از استفاده از بیماران درخواست كرده‌اند فرم رضایت را امضا كنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل استفاده از فرم رضایت بیماران اظهار داشت: واكسن آنفلوانزای خوكی به دلیل اینكه در خصوص خطر مرگ و میر و درمان آن به نتیجه قطعی نرسیده؛ بنابراین كشورها بهتر دیده‌اند تا برای مواجه نشدن با مشكلات احتمالی از بیماران اجازه كتبی دریافت كنند.

شهریاری در ارتباط با نحوه كار كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای مقابله با آنفلوانزای خوكی گفت: كمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای كاهش تبعات آنفلوانزای خوكی چندین نشست مشترك با مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی برگزار كرده است.

نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در نشست مشترك كمیسیون بهداشت و درمان به همراه مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیری در مجلس حضور یافتند و پیرامون آنفلوانزای خوكی موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

شهریاری بهترین راهكار برای مقابله با بیماری آنفلوانزای خوكی آموزش و اطلاع رسانی دانست و افزود: امیدواریم دولت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با همكاری صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها موضوع آموزش و اطلاع رسانی را به عنوان یكی از اهداف مهم مدنظر قرار خود دهد.

وی خاطرنشان كرد: هر چه مردم از آگاهی بیشتری نسبت به این بیماری برخوردار باشند بهتر می‌توانند با این بیماری مقابله كنند.

نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهمترین علت كاهش تلفات در موج اول بیماری آنفولانزای خوكی در ایران را آموزش و اطلاع رسانی مناسب ذكر كرد.

هیچ نظری موجود نیست: