هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

بد نیست بدانید !!!

فایده های خوردن عسل
عسل طبیعی از ۲۵۰۰ سال پیش توسط انسان ها در اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته است . فواید بیشماری که عسل در سلامتی انسان دارد از آن در طب سنتی به عنوان Ayurveda مورد استفاده قرار می گیرد، دانشمندان همچنین تحقیقاتی را در مورد عسل در طب جدید کرده اند خصوصاً در مورد بهبود زخمهای عمیق. عسل در آلمان Honig ، در ایتالیا Miele ، در هند Shahad در فرانسه Miel ، در اسپانیا Miel ، و در هلند Honing گفته می شود . حتی کوچکترین جایی در دنیا وجود ندارد که در آن عسل محبوب نباشد .

ببین نیوز، چیزی که عسل را اینگونه مشهور کرده است، آسانی مصرف آن است . عسل می تواند مستقیم خورده شود .

به صورت مربا روی نان مالیده شود، در آبمیوه ها یا نوشیدنی ها به جای شکر استفاده شود یا با آب گرم مخلوط گردد، در شربت آبلیمو یا با آب گرم مخلوط گردد یا در شربت آبلیمو به همراه دارچین و سایر گیاهان برای تهیه دارو بکار گرفته شود و بسته به مزه یا سلامتی دارد مصرف می شود . فواید عسل شامل موارد زر می باشد :

شیرین کنندگی :


عسل می تواند جایگزین مناسبی در غذاها یا نوشیدنی ها برای شکر باشد، عسل ۶۹% گلوکز و فراکتوز دارد که به آن، این امکان را می دهد که شیرین کننده خوبی باشد .

منبع انرژی :


به عنوان منبع انرژی استفاده می شود و ۶۴ کالری در هر قاشق غذا خوری آن موجود است . ۱ قاشق غذا خوری شکر ۵۰ کالری دارد علاوه بر این شکر موجود در عسل می تواند به آسانی به گلوکز تبدیل شود و توسط حساس ترین معده ها هم جذب شود . چون هضم عسل خیلی آسان است .

کاهش وزن :


با وجود اینکه عسل از شکر کالری بیشتری دارد، زمانی که عسل با آب گرم خورده شود می تواند چربی های جمع شده در بدن را از بین ببرد . همچنین خوردن عسل، آبلیمو و دارچین به کاهش وزن کمک می کند .

تقویت حرکات ورزشی :


تحقیقات اخیر نشان می دهد که عسل دارای ارگانیزم بسیار خوبی است که می تواند به افزایش قدرت بدنی فرد ورزشکار کمک نماید . عسل قند خون را ثابت نگه می دارد، رمق تازه به عضلات می بخشد و بعد از تمرین باعث ترمیم گلیکوژن می شود .

خواص ضد قارچ و باکتری :


عسل خواص ضد قارچ و باکتری دارد و علاوه بر آن قدرت ضد عفونی کنندگی را نیز دارد .

آنتی اکسیدان ها :


یکی از خواص مهم عسل خواصیت آنتی اکسیدانی ان است که باعث از بین بردن رادیکالهای آزاد در بدن می شود و در نتیجه ایمنی بدن را بالا می برد .

مواظبت از پوست توسط شیر و عسل :


عسل و شیر بهترین ترکیبی هستند که باعث آرامش و بهتر شدن پوست می شوند که این دو ترکیب آشنا در بسیاری از کشورها صبحانه کامل است .


مرگ بر حشرات!



از آنجا كه كوچك‌ترين سوژه‌ها از چشم تيزبين و طنزچين ما مخفي نمي‌ماند و همچون عقاب مرحوم ناصرخسرو «جنبيدن هر پشه عيان در نظر ماست»؛ فلذا امروز نگاه نافذ و عميق ما متوجه حشرات شد.


خبر وارده: هر سال نزديك به 40 نفر در آمريكا به دليل گزش حشرات و حساسيت به آن جان خود را از دست مي‌دهند. براساس آمار ارائه شده توسط آكادمي آلرژي، آسم و ايمني‌شناسي، نزديك به 5 درصد آمريكايي‌ها در معرض واكنش‌هاي آلرژيك خطرناك و حتي مرگ‌آور نسبت به نيش حشرات قرار دارند.

جلوگيري از حشرات: پشه و خطر گزندگي نامبرده فقط مربوط و مختص به جاهاي ديگر نيست. در ايران هم اين خطر وجود دارد. بخصوص در مناطق پشه‌خيز كه پشه‌هايي خونخوار دارند و نمي‌گذارند آدم خواب راحتي داشته باشد. فلذا راه‌هاي زير براي فرار از نيش پشه پيشنهاد مي‌شود:

1- حشره‌كش: پشه‌ها نسبت به اين گازسمي حساسيت دارند و بلافاصله لنگشان سيخ مي‌شود. فقط قوطي حشره‌كش را در جايي دور از دسترس حشرات قرار دهيد. چرا كه ممكن است دستورالعمل روي قوطي را بخوانند و زحمت شما بر باد رود.

2- صنعت توريسم: با نصب توري روي در و پنجره‌هاي منازل مي‌توان مانع ورود پشه‌هاي گزنده به داخل حريم خصوصي زندگي خود شد. تور كردن پشه‌ها باعث سرخوردگي و ديپورت‌شدن آنها شده؛ در نتيجه دست از پا درازتر برخواهند گشت.

3- تخريب خانه: اين روش اندكي خسارت به بار مي‌آورد، اما باعث ايجاد رعب و وحشت در پشه‌ها و سركوب آنها مي‌شود. براي اين منظور بگذاريد تا جمع كثيري از پشه‌هاي مزاحم در اتاق شما جمع شوند، آن‌گاه با فشار دادن دكمه بمبي كه از قبل در زير تختخوابتان جاسازي كرده‌ايد، ظرف كمتر از كسر ثانيه، خانه را بر‌سر پشه‌ها خراب كنيد.

4- نشستن به پاي پشه: حتما مستحضريد كه عمر پشه كوتاه است و شاعر در همين راستا گفته است: «پشه كي داند كه اين باغ از كي است/ در بهاران زاد و مرگش در دي است.» از اين رو اگر حوصله خرج و مخارج مبارزه با پشه‌جات پررو را نداريد و كارهاي مهم‌تري داريد، مي‌توانيد تا آغاز فصل زمستان و ماه دي صبر كنيد و دندان روي جگر بگذاريد. سوز سرماي زمستان، پشه‌ها را خود به خود نابود خواهد كرد. در زمستان روزگار، هوا بس ناجوانمردانه سرد است.


خواص آب کرفس
خواص آب کرفس

ببین نیوز، پزشکان در طب قدیم، از آب کرفس برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند.آب کرفس دارای ویتامین ها و خواص بسیاری است ،آیا از این خواص اطلاعی دارید ؟

* پایین آوردن فشارخون، آسان کننده هضم، مقابله با سرطان و… از جمله خواص آب کرفس است.

* برگ های این گیاه، دارای ویتامین A فراوانی است و ساقه های آن سرشار از ویتامین های B1,B2,B6 و C و نیز مقادیر زیادی پتاسیم، اسیدفولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و اسید آمینه است.

برخی از خواص آب کرفس:
* با سرطان مقابله می کند: طبق یافته های محققان در دانشگاه نیوجرسی، کرفس دارای ترکیباتی است که از پخش سلول های سرطانی پیشگیری و دارای ترکیبی به نام استیلنیکس است که رشد سلول های تومور را متوقف می کند .

* سطح کلسترول را کاهش می دهد: تحقیقات نشان داده اند که وجود ترکیب شیمیایی در کرفس، به نام “بوتیل فتالید” باعث کاهش سطح کلسترول بد و زیانبارخون می شود.

* به هضم غذا کمک می کند: طی زمان آبگیری، مواد مغذی خاصی در فیبر این گیاه آزاد می شود که به اجابت مزاج کمک می کند و به این ترتیب از آب کرفس می توان به عنوان یک ملین طبیعی و ضد یبوست استفاده کرد.

* ادرار آور است: پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم کننده های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار کمک می کنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می کنند.

*ضدالتهاب است: آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می شود و همچنین سختی التهابات در بیماری هایی مانند آسم و آرتروز را کاهش می دهد.

*فشارخون را کاهش می دهد: تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته، تاثیر فوق العاده ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت.

*رفع بی خوابی می کند: مواد معدنی موجود در آب این گیاه، خاصیت آرام بخشی روی سیستم عصبی دارند.

*به کاهش وزن کمک می کند: با مصرف روزانه آب کرفس، ولع خوردن شیرینی جات، از بین می رود.

*از ایجاد سنگ جلوگیری می کند: مصرف آن به شدت به افراد درگیر با سنگ کلیه و سنگ های مجاری ادراری توصیه می شود. آب کرفس از بین برنده قوی سموم بدن و به دنبال آن شکستن و حذف سنگ ها در بدن می شود.
خواص دارويی پياز
خواص دارويی پياز

به گزارش ببین نیوز، از پياز به عنوان يك داروي ضدعفوني كننده استفاده مي شود. ماليدن آب پياز به صورت از ايجاد لكه ها جلوگيري مي كند. و از مخلوط آب پياز و عسل مي توان به عنوان يك كرم ضد چروك استفاده كرد.

پياز سرشار از ويتامين C، کلسيم، منيزيم، فسفر، پتاسيم، سديم، گوگرد و اسيد فوليک و مقدار کمي آهن، مس و روي است که تاکنون تحقيقات زيادي براي اثبات خواص آن صورت گرفته است.

پياز و پوكي استخوان

خوردن پياز در پيشگيري از پوکي استخوان مؤثر است؛ چرا که پياز با جلوگيري از کاهش مواد معدني به ويژه کلسيم موجود در سلول هاي استخواني از بروز پوکي استخوان جلوگيري مي کند.

پژوهشگران دانشگاه برن سوئيس، تركيبي در پياز شناسايي كرده اند كه از كاهش حجم استخوان و پوكي آن جلوگيري مي كند. اين ماده در پيش گيري در كاهش نيافتن مواد مصرفي ـ به ويژه كلية سلول هاي استخواني ـ تأثير زيادي دارد.

ـ پياز، قند خون و كلسترول را پايين مي آورد.

پياز يكي از گياهان بسيار قديمي است كه انسان آن را شناخته و در غذاي خود استفاده مي كرده است در كتاب هاي پزشكان مسلمان قديم از پياز به سبب داشتن الياف و ويتامين ها و فلزات به عنوان داروخانه اي كامل نامبرده شده است.

خواص پياز

بوي آن ميكروب هاي مضر را از بين مي برد.

قند خون را كاهش مي دهد.

از ابتلا به سكته جلوگيري مي كند.

قلب را فعال مي كند و كلسترول را كاهش مي دهد.

گردش خون را تقويت مي كند.

به سبب داشتن آنتي اكسيدان، تنش و نگراني را از بين مي برد.

الياف غذايي آن دستگاه هاضمه را تقويت مي كند.

پياز از سرطان ريه جلوگيري مي كند:

مواد شيميايي موجود در پياز خطر ابتلا به سرطان ريه را كاهش مي دهد. مواد «فلاونويد» از دچار شدن به انواع بيماري ها جلوگيري مي كند و به وفور در پياز يافت مي شود.

(پياز و سير از گياهان طبيعي بسيار خوبند و براي سلامتي انسان بسيار مفيدند و تنها عيب آنها بوي بدشان است كه سبب آزار ديگران مي شود.)

-پياز براي پوست بسيار مفيد است. زيرا خون را تصفيه مي كند و در نتيجه رنگ چهره زيباتر و جذاب تر مي شود.

همچنين پياز به دليل داشتن گوگرد باعث افزايش رشد موهاي سر مي شود. پياز به دليل داشتن آهك، دندانها را محكم مي كند و باعث استحكام استخوان بندي بدن مي شود. بنابراين خوردن پياز در كودكان مبتلا به نرمي استخوان و سالمندان مفيد است.

اگر سرما خورده ايد، چند پياز را برش داده و در نقاط مختلف خانه قرار دهيد.... پياز مانند يك دستگاه تصفية هوا از ابتلاي ساير اعضاي خانواده به اين بيماري جلوگيري خواهد كرد.

همچنين اگر خارج خانه غذا مي خوريد، پياز را همراه آن مصرف كنيد، زيرا ماده اي در پياز وجود دارد كه از مسموميت غذايي حاصل از خوردن گوشت مانده جلوگيري مي كند.

اگر شخصي به دليل مصيبت وارده دچار حملات عصبي شده، پيازي را به دوئ نيم كرده و جلوي بيني او بگيريد.

پيازچه

پيازچه فوايد متعددي دارد. به تازگي متخصصان علوم تغذيه فرانسه در يافه اند كه پيازچه ادرار آور است زيرا ۸۵ در صد آن را آب تشكيل مي دهد.

در پيازچه ۲۴۳ ميلي گرم پتاسيم و ۴ ميلي گرم سديم و ۲۷ گرم كالري است.

دانشمندان دريافته اند كه بخش سفيد رنگ پيازچه داراي مواد قندي است كه در ادرار كردن تأثير مي گذارد و بخش سبز آن ويتامين«ث» دارد كه دستگاه دفاعي بدن را تقويت مي كند. و ۲ ميلي گرم ماده كاوتين پيازچه به بازسازي سلولها كمك مي كند.

همچنين پياز به دليل داشتن ماده گلوکوزين که مشابه هورمون انسولين است، قند خون را تنظيم مي کند.

گفتني است، خوردن نصف پياز متوسط در روز ۳۰ درصد از مقدار کلسترول بد خون را کاهش مي دهد و به جاي آن باعث افزايش کلسترول خوب خون مي شود. پياز منبع غني نوعي اکسيدان است که از بروز سرطان در افراد جلوگيري مي کند...

اين گياه خوراکي از بيماري آب مرواريد در چشم نيز جلوگيري مي کند و بنابراين مصرف آن به افراد مسن توصيه مي شود

هیچ نظری موجود نیست: