هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

آموزش Front Page

مقدمه
چند نکته برای شروع
1) جهت شروع کار، کاربر باید قبلا با اینترنت کار کرده و با ساختار کارکردی آن بطور کامل آشنا باشد، همچنین نمونه صفحاتی را که دوست دارد بسازد، در ذهن داشته باشد . (فرا گیرانی که در این زمینه مشکل دارند می توانند به جزه آموزشی اینترنت ما نیز مراجعه نمایند . )
2) بهتر است قبل از کار کردن با برنامه front page، با برنامه تایپی word آشنا شده و کار نموده باشید . چرا که اکثر مطالب آنجا مورد نیاز بوده و تکراری است . (فرا گیرانی که در این زمینه آشنایی ندارند، می توانند به جزوه آموزشی word ما نیز مراجعه نمایند . )
. چون عکس یک قسمت اعظم و مهم کار شما را در اینترنت تشکیل می دهد، لذا بهتر است شما حداقل کمی با برنامه photo shop آشنا باشید . (ما بطور مختصر اشاره به آن در بخش تصویر گذاری خواهیم کرد . )
تذکرات مهم
قبل از هر چیزی، نظم در کار حرف اول را جهت موفقیت می زند لذا قبل از شروع به کار شما باید بدانید که چه کاری می خواهید انجام دهید و به چه چیزهایی نیاز دارید .
هنگامی که یک صفحه وب ساخته می شود معمولا" داری یک صفحه اصلی (home page) به نام ایندکس اچ تی ام ال (index . html) بوده و سایر ملزومات آن یعنی صفحات دیگر و عکسها یا وسایل مورد لزوم در پوشه های مربوطه بطور منظم نگهداری می شوند . لذا برای شروع کار بهتر است شما در بخشی از کامپیوتر خود یک پوشه به نام مثلا" (my web) ایجاد نموده و درون آن دو پوشه دیگر به نامهای (docs) و (images) بسازید .
صفحه اول یا اصلی شما درون(my web) قرار گرفته و بقیه صفحات درون پوشه (docs) و تمامی عکسها درون پوشه (images) ذخیره خواهند شد . این عمل فقط جهت منظم بودن کار توصیه می شود و ضمنا" می توانید مدارک و فایلهای یک بخش حجیم و زیاد یک اتصال خود را به یک پوشه جداگانه هدایت نموده و ذخیره کنید، مثلا" مسئولیت آنرا به عهده یک فرد یا گروه خاصی قرار داده و فقط شما آنها را به صفحه اصلی یا index . html آن اتصال دهید . مثلا" یک یا چند پوشه جداگانه درون my web که خودشان دارای docs و images و همچنین صفحه اصلی index جداگانه داشته باشند .
تذکرات مهم:
. از دادن اسمهای فارسی به پوشه ها، فایلها، عکسها و اسناد خود جدا خودداری نمایید چرا که در اینترنت آنها دچار مشکل شده و قابل دسترسی نخواهند بود .
. از نوشتن کاراکترهای غیر مجاز، دادن فاصله های زیاد بین اسامی و استفاده از حروف بزرگ در نام اسناد و پوشه ها خودداری کنید .
. از درست کردن پوشه های تو در تو و پیچ در پیچ و با نام بلند خودداری کنید و از مخفف کلمات استفاده نمایید (مثلا" به جایteaching center از tc یا tcenter استفاده شود بهتر است . )
قسمت های مختلف front page
پنجره front page نیز مانند سایر پنجره های windows بوده و شامل :
1) title bar
2) menu bar
3)tool bar
4) main window
5) status bar
6) scroll bar
7) ودر این برنامه یک ستون اضافی در سمت چپ صفحه اصلی قرار دارد که view bar می باشد و بطور پیش فرض فعال است .

هیچ نظری موجود نیست: