هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

هندوانه زیر بغل محمود از نوع روسی

آمریکایی‌ها باعث تبدیل ایران به قدرت منطقه‌ای شدند
پریماکوف اظهار داشت که وارد کردن ضربه به تأسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند منجر به پیامدهای «وحشتناک و کاملاً غیرقابل پیش‌بینی» شود و در عین حال تهدیدی که روند هسته‌ای شدن منطقه با آن روبه‌روست، رفع نمی‌کند...

رئیس اتاق صنایع و بازرگانی فدراسیون روسیه روز دوشنبه در کنفرانس بین‌المللی «خاور نزدیک 2020» در اردن اظهار داشت: وارد کردن ضربه به تأسیسات هسته‌ای ایران، می‌تواند منجر به پیامدهای «وحشتناک و کاملاً غیرقابل پیش‌بینی» شود و در عین حال تهدیدی که روند هسته‌ای شدن منطقه با آن روبه‌روست، رفع نمی‌کند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری رسمی روسیه «ریانووستی» نوشت: یوگنی پریماکوف در کنفرانس «خاور نزدیک 2020: آیا حل همه جانبه ممکن است؟» که در ساحل دریای مرده اردن برگزار و به مدت سه روز تا 22 دسامبر 2009 ادامه خواهد داشت، با بیان جملات بالا گفت: تلاش برای حل مشکل هسته‌ای ایران با توسل به روش‌های نظامی، تهران را بیشتر رادیکال خواهد ساخت و اگر چنین تلاشی ساخت سلاح هسته‌ای در ایران را به تعویق بیندازد، تنها برای دو سال خواهد بود؛ در چنین شرایطی، ایران می‌تواند خود را حتی موظف به داشتن سلاح هسته‌ای بداند.

او که پیشتر وزیر خارجه و نخست وزیر روسیه نیز بوده است، در این کنفراس و در جمع کارشناسان، دانشمندان، سیاستمداران و خبرنگاران برجسته از فلسطین، رژیم صهیونیستی، مصر، لبنان، سوریه، اردن، عربستان سعودی، روسیه، ایران، ترکیه، بریتانیا، فرانسه و آمریکا، اظهار تردید کرد که در ایران تصمیم سیاسی برای ساخت سلاح هسته‌ای گرفته شده باشد و گفت: «روسیه چنین اطلاعاتی ندارد».

رئیس اتاق صنایع و بازرگانی فدراسیون روسیه، تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای در خاور نزدیک را خاطر نشان ساخت و افزود: ما این را مدیون آمریکایی‌ها هستیم. زمانی که آنها عملیات در عراق را آغاز کردند، موازنه‌ای را که در سالیان سال وجود داشت؛ از بین بردند. ایران به سطح یک قدرت در خاور نزدیک راه یافت که لازم است آن را به شمار آورد.

در کنفرانس اردن، موضوعات حل و فصل مناقشه خاور نزدیک ـ در راه موازنه منطقه‌ای، خاور نزدیک در تحکیم رژیم منع گسترش، نقش خاور نزدیک در امنیت جهانی انرژی و بازیگران غیرمنطقه ای و نقش آنها در این منطقه بررسی می‌شوند.

ریانووستی در ادامه گزارش خود می‌افزاید: از سوی ایران در کنفرانس «خاور نزدیک 2020»، محمد صادق صادقیان، کارشناس امور خاور نزدیک و امنیت منطقه‌ای، مدیر مرکز عربی مطالعات ایران و دکتر صادق زیباکلام شرکت می‌کنند. از سوی روسیه نیز «الکساندر سالتانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه، یوگنی پریماکوف رئیس اتاق صنایع و بازرگانی که پیشتر وزیر خارجه و نخست وزیر روسیه بود و همچنین دیگر دانشمندان، خبرنگاران و کارشناسان شرکت کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: