هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

بزودی تریاک کوپنی هم توزیع میشود

راه‌اندازي مراكز درماني براي توزيع شربت ترياك در كشور
ایسنا :‌مديركل امور درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حداقل 100 مركز درماني براي توزيع شربت ترياك در سراسر كشور راه‌اندازي مي‌شود.

سعيد صفاتيان در پاسخ به روند نهايي توزيع شربت ترياك كه طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر از زمستان وارد چرخه درماني اعتياد كشور مي‌شود، از نهايي شدن پروتكل درماني شربت ترياك توسط مجري طرح پايلوت يعني مركز ملي مطالعات اعتياد كشور و تحويل نسخه نهايي آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز خبر داد و يادآور شد كه در اين پروتكل، جزييات درمان با شربت ترياك اعم از گروه‌هاي تحت پوشش، تعداد و شرايط مراكز عرضه كننده و بسياري موارد ديگر در مورد جزييات توزيع شربت ترياك در بين معتادان ترياكي مشخص شده است.

وي البته برخي گلايه‌ها را نيز در روند اجرايي شدن ورود شربت ترياك به چرخه درماني اعتياد در كشور مطرح كرد و گفت: متاسفانه نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در آخرين جلسه‌اي كه درباره روند توزيع شربت ترياك و تعيين تعداد مراكز ارائه‌كننده اين شربت در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشكيل شد، به رغم اين كه نامه‌نگاري‌هاي تشكيل اين جلسه از يك هفته پيش از آن صورت گرفته بود، حاضر نشد كه اين موضوع باعث شد تصميم‌گيري‌هاي نهايي در اين زمينه تا حدي به تعويق بيفتد.

مديركل امور درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر در عين حال با اشاره به نظر مثبت وزير بهداشت نسبت به طرح توزيع شربت ترياك و هماهنگي كامل وي با اين طرح، اظهار كرد: اين در حاليست كه متاسفانه ما در رده‌هاي پايين‌تر وزارت بهداشت در اين زمينه مشكل و ناهماهنگي مي‌بينيم.

وي در ادامه اعلام كرد: در جلسه‌اي كه درباره تعيين روند توزيع شربت ترياك در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشكيل شد، نماينده سازمان بهزيستي و نماينده سازمان زندان‌ها به ترتيب براي راه‌اندازي 50 و 20 مركز اختصاصي توزيع شربت ترياك اعلام آمادگي كردند كه اميدواريم نماينده وزارت بهداشت نيز تكليف مورد نظر در اين زمينه را هرچه سريع‌تر مشخص كند، تا كار در اين حوزه بيش از اين به تعويق نيفتد.

اين مقام مسوول ستاد مبارزه با مواد مخدر در پايان اعلام كرد: اگر نماينده وزارت بهداشت بيش از اين تعللي در اين زمينه نكند، توزيع شربت ترياك قطعا پيش از آغاز سال جديد به صورت سراسري آغاز خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: