هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

ما میگیم ملا نمیخواهیم آنها بانکها را زیاد و از صفر پولها کم میکنند

بانک " امیر کبیر " برای بازنشستگان می آید
رئيس سازمان بازنشستگي كشور گفت: بازنشستگان كشور صاحب بزرگ‌ترين بانك خصوصي به نام بانك «امير كبير» مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس از سراب، محمدابراهيم‌طوبايي صبح امروز در همايش يك‌روزه تجليل از بازنشستگان شهرستان سراب كه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد، با اشاره به گردش مالي 16هزار ميليارد توماني در ارتباط با حقوق بازنشستگان، از انجام مراحل قانوني تشكيل بانك ويژه بازنشستگان خبر داد و افزود: بانك خصوصي بازنشستگان به نام اميركبير براي انجام امور بانكي بازنشستگان افتتاح مي‌شود.

وي با تاكيد بر توجه دولت به معيشت و رفاه بازنشستگان گفت: با اين حال نگاه فرهنگي به مقوله بازنشستگي نبايد فراموش شده و بايد جايگاه و شان بازنشستگان حفظ شود.

رئيس سازمان بازنشستگي كشور در تشريح اقدامات انجام شده درحوزه بازنشستگان به ايجاد بانك اطلاعات نخبگان كشوري اشاره كرده و اظهار داشت: براي دستيابي به گنجينه علم و دانش كشور در يك اقدام ابتكاري بانك اطلاعات نخبگان كشوري در سازمان بازنشستگي ايجاد شده است تا بتوانيم ضمن تجليل از شان و منزلت آنان، از علم و تجربه اين پيشكسوتان در جامعه بهره‌مند شويم.

طوبايي با قدرداني از وزير سابق رفاه و تامين اجتماعي و مسئولان سازمان بازنشستگي ابراز اميدواري كرد رويكرد تكريم از بزرگان و پيشكسوتان جامعه كه در دولت نهم كليد خورد از سوي مسئولان جديد وزارت رفاه و تامين اجتماعي تقويت شده و روند كنوني قوي‌تر و محكم‌تر ادامه يابد.

رئيس سازمان بازنشستگي كشوري با تاكيد بر ايجاد سامانه الكترونيكي براي ايجاد ارتباط با بازنشستگان و استفاده از تجربيات آنان، تصريح كرد: اين سامانه جداي از دريافت اطلاعات، اخبار و فيش حقوقي است و در واقع براي استفاده از تجريبات 30 ساله بازنشستگان است از اين رو انتظار مي‌رود تا در سال‌هاي آتي اين بانك به ثمر نشسته و در خدمت دولتمردان و جامعه قرار گيرد.

طوبايي با اشاره به گردش مالي 16 هزار ميليارد توماني در ارتباط با حقوق بازنشستگان، از انجام مراحل قانوني تشكيل بزرگ‌ترين بانك خصوصي ويژه بازنشستگان به نام بانك اميركبير خبر داد و افزود: با همكاري تيم اجرايي توانمندي از مجموعه بانكي كشور، مقدمات ايجاد بزرگ‌ترين بانك خصوصي فراهم شده و در آينده نزديك گشايش مي‌يابد.

رئيس سازمان بازنشستگي كشور به تفاوت اين بانك با ساير بانك‌ها اشاره و تصريح كرد: آنچه بانك اميركبير را از ساير بانك‌ها متمايز مي‌كند، حضور گسترده بازنشستگان به عنوان سهامدار آن است و مي‌تواند دربخش معيشتي و ارائه تسهيلات در خدمت بازنشستگان باشد.

طوبايي با اشاره به اين كه وضعيت حقوق بازنشستگان با توجه به افزايش هزينه‌هاي زندگي بايد از وضعيت حقوقي آنها در زمان اشتغال بهتر شود، تصريح كرد: بايد ملاك رضايت جامعه بازنشستگان نظر خود آنها باشد نه نظر مسئولان، بنابراين ما اين كار را دنبال مي‌كنيم.

رئيس سازمان بازنشستگي كشور ارائه خدمات غير نقدي به بازنشستگان را مورد توجه قرار داده و اظهار داشت: البته اين نگاه موجب نمي‌شود ما به پرداخت‌هاي نقدي اين گروه كم توجه باشيم، همانطور كه در سال‌هاي 85 و 84 حداقل حقوق بازنشستگان از 117 هزار تومان به 200 هزار تومان افزايش يافت، در آن زمان بازنشستگان افزايشي بيش از 70درصدي را تجربه كردند.

وي گفت: در سال‌هاي بعد نيز با كمك دولت حقوق بازنشستگان به صورت پلكاني افزايش يافت به نحوي كه حقوق‌هاي پايين‌تر از افزايش بيشتر و حقوق‌هاي بالاتر از افزايش كمتري برخوردار شدند تا به اين ترتيب فاصله طبقاتي بين دريافت‌كنندگان حقوق كاهش يابد، همزمان با اين اقدام رويكرد جديدي در سازمان ايجاد شد كه منجر به بررسي يك بسته كامل از نيازمندي‌هاي بازنشستگان و ارائه تدريجي آن شد.

طوبايي صدور بيش از 450 هزار كارت شناسايي (كارت منزلت) و برداشتن سقف سني از بيمه عمر و حادثه را از ديگر اقدامات سازمان بازنشستگي كشور عنوان كرد.

رئيس سازمان بازنشستگي كشوري از دولت دهم و مجلس هشتم خواست تا همچون گذشته روند ارائه تسهيلات و خدمات به اين سازمان را ادامه دهند.

هیچ نظری موجود نیست: