هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ اسفند ۸, پنجشنبه

رفع بوي بد دهان با 13 توصيه آسان

سلامت-بوي بد دهان براي همه ما ناخوشايند‌ است؛نه تنها براي خودمان، بلکه براي اطرافيان‌مان نيز. اين مشکل اگر درمان نشود، سبب بروز مشکلاتي در روابط بين‌فردي نيز خواهد شد...
اگرچه بزاق دهان نوعي خميردندان طبيعي محسوب مي‌شود، ولي گاهي اين خميردندان طبيعي کفايت نمي‌کند و مجبوريد به توصيه‌هاي زير پناه ببريد و اگر توصيه‌هاي زير هم نتواند مشکل‌تان را رفع کند، احتمالا منشا بوي بد دهان‌تان دستگاه گوارش‌ است و بايد برويد سراغ نسخه‌هاي ديگر.

1 بعد از هر وعده غذايي براي باقي نماندن غذا در دهان و لابه‌لاي دندان‌هايتان مسواک بزنيد و دهان‌تان را خوب بشوييد.


2 وقتي دندان‌هايتان را مسواک مي‌زنيد، زبان‌تان را هم مسواک بزنيد تا لايه سطحي روي زبان برداشته شود. زبان با هزاران پرز ريز پوشيده شده که مي‌تواند محل تجمع باکتري‌ها باشد.


3 به‌طور منظم براي بررسي وضعيت دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کنيد تا اگر دندان‌ خراب و پوسيده‌اي داريد که سبب بوي بد دهان‌تان مي‌شود، ترميم شود.


4 براي افزايش ترشح بزاق دهان هميشه از آدامس‌هاي بدون شکر استفاده کنيد.


5 اگر دهان‌تان زياد خشک مي‌شود، مايعات فراوان بنوشيد. آب را چند بار در دهانتان بچرخانيد تا کاملا غذاهاي اضافي از لابه‌لاي دندان‌هايتان خارج شود.


6 از مصرف دهان‌شويه‌هايي که حاوي الکل و نعناع هستند خودداري کنيد؛ چون آنها به جاي کمک به خوش‌بويي دهان‌تان باعث بدتر شدن بوي دهان مي‌شوند.


7 استفاده از سبزيجات و ميوه‌ها، مخصوصا کرفس خام و هويج مي‌تواند مانع از شکل‌گيري پلاک در دهان شود.


8 اگر مي‌خواهيد در يک جلسه مهم يا مهماني شرکت کنيد از خوردن غذاهاي حاوي سير و پياز خودداري کنيد.


9 از نوشيدن قهوه که سبب خشکي دهان مي‌شود، خودداري کنيد.


10 سيگار را ترک کنيد که تار و نيکوتين موجود در آن، روي سطح دندان و زبان مي‌ماند و سبب کاهش بزاق دهان و بوي بد دهان مي‌شود.


11 از سبزيجات برگ سبز مانند جعفري غفلت نکنيد.


12 مي‌توانيد چند عدد قرص نعناع روي زبان يا مسواک‌تان بگذاريد و دهان‌تان را با آن تميز کنيد تا تنفس شما خوش‌بو شود.


13 اگر ترکيبي از پراکسيدهيدروژن 50 درصد و 5 درصد آب را در دهان‌تان بچرخانيد، مي‌توانيد بسياري از باکتري‌هايي را که سبب بوي بد دهان‌تان مي‌شود، از بين ببريد.


هیچ نظری موجود نیست: