هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ بهمن ۲۶, شنبه

آي خبر


سيک مشاور رئيس‌جمهور اسبق آمريکا:
ايران منطقه‌اي تهديدي براي آمريكا و اعراب نيست
به رغم مانورهاي اسرائيل در درياي مديترانه، اين عقيده وجود ندارد كه اسرائيل با فرستادن جنگنده‌هاي خود به ايران، دست به عمليات انتحاري بزند؛ زيرا خلبان‌هاي اسرائيلي نمي‌توانند از حملات ايران جان سالم به در برده و سلامت به اسرائيل بازگردند. يكي ديگر از دلايل ناتواني اسرائيل در برابر ايران، جنگ سي و سه روزه و اعتراف تل آويو به خسارت‌هاي خود در اين جنگ بود.
پيشرفت‌هايي در کارنامه دولت احمدي‌نژاد
در دولت احمدي‌نژاد موشک‌هاي ايران به بردهاي متوسط به بالا رسيدند و روشن است که پرتاب ماهواره، يکي از کاربردهاي اين پيشرفت‌هاي مهم بوده و در کنار آن، قدرت دفاعي و بازدارندگي ايران در برابر طمع بيگانگان به شکل قابل ملاحظه‌اي افزايش يافته است.
در حاشيه طرح انتقال پايگاه اشرف
گروهک منافقين هم در مصر دفن خواهد شد!
نخستين دليل انتخاب مصر، نداشتن روابط رسمي ديپلماتيک با ايران و دوم، دوري آن کشور از مرزهاي ايران از سويي و قرار داشتن آن کشور در منطقه پيراموني ايران گفته شده است؛ ضمن آن‌که به اين موارد بايد مزايايي همچون روابط ويژه مصر با اسرائيل در کنار وجود مرز مشترک بين دو کشور و امکانات ويژه براي تبادل اطلاعاتي و امنيتي با اسرائيل را براي اين گروهک تروريستي اضافه کرد.
«القدس‌العربي» خطاب به اعراب:
ايران قدرتمند شده، براي موازنه چاره‌انديشي کنيد
بياييد بپذيريم که ايران هم در خاورميانه است و البته بسيار قدرتمند و بالقوه توان دفاع از خود را دارد و جايگاه سياسي قابل قبولي هم در جهان به دست آورده است که متأسفانه، برخي کشورهاي عربي از اين دو نعمت برخوردار نيستند. بنابراين، بايد تا دير نشده، براي رسيدن به جايگاهي که موازنه قدرت در منطقه را موجب مي‌شود، چاره‌انديشي کنيم.
پيشنهادي حرفه‌اي به سخنگوي خاموش ميراث فرهنگي
شايد اگر اين نشست‌ها برگزار شود، ديگر فضاي تاريک و گنگ رسانه‌اي پيش آمده در مورد مرمت آرامگاه کوروش، سرقت عتيقه‌هاي تخت جمشيد و پرونده همچنان گشوده سرقت از موزه عباسي که پرسش‌هاي بسياري را در اذهان برانگيخت و مواردي از اين دست وجود نداشته نباشد.
اربعين حسيني و نگراني از عمليات‌هاي تروريستي در عراق
هم‌اينک ميليون‌ها نفر از زايران شيعه عراقي از نواحي گوناگون و در دسته‌هاي عزاداري با پاي پياده رهسپار کربلا شده‌اند. اما به نظر مي‌رسد، موج حملات تروريستي امسال از شدت بيشتري برخوردار باشد؛ به گونه‌اي که در هفته گذشته، بيش از چهار حمله تروريستي عليه شيعيان که براي برگزاري مراسم اربعين آماده مي‌شوند، انجام شده است.
جوابيه وزارت جهاد كشاورزي:
پس اين همه سيب‌زميني از كجا آمده؟
از ابتداي سال جاري تاكنون، صرفاً به مدت 37 روز در مقطع زماني 5/3/87 لغايت 12/4/87 عوارض صادراتي بر روي سيب‌زميني وضع گرديده كه به محض برداشت سيب‌زميني با پيگيري اين وزارت لغو شده؛ بنابراين در مقطع زماني برداشت، عدم لغو شدن عوارض كذب محض است.
هزينه‏هاي سنگين اجتماعي در كسري بودجه 88
يكي از تفاوت‌هاي اساسي لايحه بودجه 88، پيش‌بيني هزينه‌هاي ناشي از اجراي طرح هدفمندی يارانه‏هاست. اين در حالي است كه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها هنوز تصويب نشده و همه تحليل‌ها حكايت از ادامه بررسي لايحه در مجلس و فراهم نشدن شرايط اجرايي چنين لايحه ارزشمندي دارد. هرچند تلاش دولت قابل تقدیر است، ولي شتابزدگي در اجراي چنين طرحي را نبايد ناديده گرفت.
دربی شصت و شش، سی‏امین دربی تک امتیازی
شصت و ششمین شهرآورد پایتخت، با برتری استقلال تهران به پایان رسید تا در روز رویایی آبی‏پوشان پایتخت و امیر قلعه‏نویی، وینگادا نخستین شکستش را با پرسپولیس در بدترین موقعیت ممکن تجربه کند؛ اما هیچ‏گاه نمی‏توان تا به صدا درآمدن سوت پایان این دیدار اینچنین با قاطعیت سخن گفت، چرا که وقت اضافه بار دیگر، این دیدار را نیز همچون چهار دربی گذشته به تساوی کشاند تا همه چیز به خیر و خوشی تمام شود!
پس از دعوت رسمی طالبانی صورت می‏گیرد،
سفر مهم رئیس مجلس خبرگان به عراق
هاشمي رفسنجاني در اين سفر ضمن ديدار با رئيس‌جمهور، نخست وزير، رئيس مجلس و مقامات عالي رتبه عراقي، با سفر به عتبات عاليات، با مرجعيت شيعه و شخصيت‌هاي ديني عراق ملاقات خواهد كرد.
سکوت هشت ماهه يک وبلاگ چهار زبانه
او در نوشتاري در تاريخ 28 آبان ماه 1386 در اين باره مي‏نويسد: «از آخرين فرصت نگارش من در اين وبلاگ چند ماهي مي‌گذرد، اما اين به آن معنا نيست ‏که از تعهد پانزده دقيقه‌اي خود در هفته کوتاهي کرده باشم و وقتي که در عمل صرف شده ‏است، به مراتب بيشتر از زمان معهود بوده است. البته رئيس‌جمهور نيز حق دارد در فضاي مجازي شخصي‏اش، آنچه علاقمند است منتشر سازد و آنچه تمايلي به انتشارش ندارد را در معرض ديد عموم قرار ندهد.
حیرت داوطلبان از سؤالات عجیب کنکور ارشد
اين آزمون که روز گذشته، موجب ناراحتي و تعجب بسياري از داوطلبان شده بود، اعتبار علمي و همچنين نتايج آن در آينده را در هاله‌اي از ابهام فرو برده است. در اين آزمون آمده بود: حاميان اصلي به قدرت رسيدن دکتر احمدي‌نژاد در ميان کدام يک از گروه‌هاي سياسي قرار دارند؟...
گزارش «تابناك» از وضعيت جانبازان در بيمارستان‌ها و آسايشگاه‌ها:
فراموش‌شدگان جنگ
برخي از آنها مي‌گويند مسئولان اجازه نمي‌دهند مشکلات خود را بيان کنيم، انگار ما مانعي بر سر راهشان هستيم، ما را درگوشه‌هايي دور از چشم مردم نگاه داشته‌اند تا بميريم و رفته رفته نظارت و حمايت از ما در حال کمرنگ شدن است.
آغاز هفته دربي‏هاى فوتبال با پیروزی فولاد؛
در انتظار هیاهوی بزرگ پایتخت
استقلالى ها پس از كسب پيروزى پرگل ۵ بر يك مقابل راه آهن در شرايطى به ديدار پرسپوليس مى روند كه همه شرايط دال بر برترى آنها در بازى فردا مى دهد اما امير قلعه نويى سرمربى آبى پوشان خوب مى داند كه شرايط بازى سرخابى ها با همه بازيهاى ليگ فرق مى كند و هميشه تيمها به ظاهر برتر برنده آن نبوده اند و شاید همین مسئله باعث شد که ابراز امیدواری کند، نتیجه بازی در زمین مسابقه رقم بخورد.
چرخش اروپا به سمت انرژي اتمي و ساخت نيروگاه
سوئد در سال 1980 ميلادي و صرفا چند ماه پس از بروز اختلال و نقص فني در نيروگاه آمريکايي هاريسبورگ، به عنوان نخستين کشور در جهان، تصميم به منع استفاده از انرژي هسته‌اي گرفت. مردم سوئد نيز در يک رفراندوم اين تصميم را تاييد کردند و از آن پس، ساخت نيروگاه‌هاي اتمي جديد در اين کشور نيز ممنوع شد.
تحركات ديپلماتيك جديد ايران در عراق در غياب آمريكا + فیلم
يکي از گفت‌وگوهايي که مورد خوشايند ايران نبود، طرح موضوع 358 اسير عراقي است که مقامات حقوق بشر عراق بر اين باورند که اين افراد در ايران حضور دارند، اما تهران وجود آنها را رد مي‌كند. مقامات آمريکايي نيز به افتتاح دو کنسولگري ايران در کردستان عراق معترض بوده و «رايان کروکر»، سفير آمريکا در عراق، آن را دخالت دوباره ايران در امور عراق خواند.
بازداشت مدعي دروغين ارتباط با ائمه (ع) در قزوين
وي كه به نام «مهرداد» مشهور بوده، همچنين دستورها و توصيه‌هاي عجيبي به مردم ناآگاه كه دور خود جمع كرده بود، مي‌داده است.
«دی بانکرز» از مصونیت برخی بانک‌ها از بحران مالی خبر داد:
بانک‌های خصوصی ایران در صدر بانک‌های اسلامی
پانصد مؤسسه مالي در جهان مورد مطالعه قرار گرفته که از اين تعداد، 280 مؤسسه بر پايه بانکداري اسلامي رفتار مي‌کنند و البته در رأس اين مؤسسات، بانک‌هاي بخش خصوصي ايران است که گردش مالي حدود 235 ميليارد دلار دارند و کمترين خسارات را متحمل شده‌اند.
دستپاچگي اعراب از سخنان جديد ناطق نوري
ديروز كويت استان نوزدهم عراق بود، امروز بحرين استان چهاردهم ايران و احتمالا فردا امارات يكي از استان‌هاي كشور ديگري مي‌شود. نمي‌توان ساكت بود تا كشورهاي عربي هر روز صاحب جديدي پيدا كنند!
چرا ايران پيگير غرامت 8 ميليارد دلاري نمي شود؟
توفان و گردو غبار شديد؛ اين بار در زمستان + فیلم
به دنبال وزش باد شديد شب گذشته، امروز منطقه جنوب غرب با اين پديده غيرطبيعي و اين بار در ميانه زمستان روبه‌رو بوده است؛ به گونه‌اي که رفت‌وآمد در جاده‌هاي بين شهري با کندي انجام گرفته و حوادث متعددي را پديد آورده است.
باز هم تأخير در پيچيده‌ترين پروژه تاريخ بشر
شتاب‌دهنده «ال.اچ.سي.» بيش از 7 هزار تن وزن داشته و به عنوان دوربيني براي تصويربرداري و ثبت ذرات بنيادي به شمار مي‌رود و قوي‌ترين شتاب‌دهنده ذرات در تاريخ بشر است. طراحي و ساخت اين شتاب‌دهنده با يک هزينه 3 ميليارد يورويي، 20 سال طول کشيد.
توقف لشکر فوتبال ایران برابر ارتش تا دندان مسلح کره
این نتیجه مایوس کننده به عنوان ششمین تساوی دو تیم، برخلاف قول کادر فنی به مردم، مبنی بر پیروزی مقابل کره‏ای‏ها در جهنم آزادی در صورت حمایت مردم بود که مسیر پرپیچ و خم‏تری به سمت صعود ساخت و شرایط را برای حضور ایران در جام‏جهانی آفریقای جنوبی دشوارتر از پیش کرد.
اختلافات در اسرائيل بالا مي‌گيرد
به نظر من، اين اختلافات ناشي از بحران ملت‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي است و درواقع، تنوع بالاي قوميتي و نژادي باعث شده است که اختلاف سليقه‌ها بيشتر بروز کرده و حتي باعث دلسردي مردم بر ماندن در اين مناطق شود؛ به گونه‌اي که بنا بر نظرسنجي يک مؤسسه اسرائيلي، بالغ بر 90 درصد ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي، بازگشت به سرزمين‌هاي مادري‌شان را همواره به عنوان يک گزينه مدنظر دارند.
يک مؤسسه امنيتي بين‌المللي:
جلوي ايران را بگيريد، تا اعراب اتمي نشوند
به نظر مي‌رسد در غرب، موضوع پذيرش ايران هسته‌اي به عنوان دستور کار جدي مطرح شده است. هنگامي که غرب با اراده جدي ايران در دستيابي به فناوري هسته‌اي روبه‌رو شد و خود نيز از انجام کاري فراتر از تحريم عاجز ماند، بهترين راه براي گذر از بحران موجود را پذيرش ايران هسته‌اي با ادبيات و چهارچوب‌هاي عمل متفاوت، اما هم‌راستا مي‌داند.

هیچ نظری موجود نیست: