هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ بهمن ۲۸, دوشنبه

مبارزان زن ايراني گامي به جلو


دختران ایرانی بار دیگر به استادیوم آزادی راه یافتند
تاریخ: 23 بهمن 1387

میدان زنان: هم اکنون هفتاد هزار مرد و چهار زن ایرانی امروز تیم ملی خود را تشویق می کنند. روسری سفیدها بار دیگر خاطره فتح استادیوم آزادی را تکرار کردند و بی تاب و شادمانه بر صندلی های باران خورده "آزادی" تکیه زدند.

اگر گفته می شد در بازی ایران و بحرین ( مقدماتی جام جهانی، خرداد 84) دستور خاتمی اجازه حضور در نیمه دوم بازی را به زنان ایرانی داد، اینبار اما زنان ایران با یاری و کمک خواهران کره ای خود از اولین لحظه بازی شاهد این بازی مهم و سرنوشت ساز هستند.

روسری سفیدها این بار نیز در حرکتی ابتکاری، با دادن نامه ای به زنان کره ای که برای تشویق تیم خود به ایران آمده اند از محرومیت زنان ایرانی از این حق ابتدایی خود گفتند:

"خواهران عزیز کره ای!
شما به بزرگترین استادیوم ایران "استادیوم آزادی" می روید تا از بازی مهم و هیجان انگیز تیم ملی خود با تیم ملی ما لذت ببرید ! خوش به حالتان! ما چنین اجازه ای نداریم! ما زنان ایرانی عاشق فوتبال حق نداریم روی سکوهایی که شما بر آن نشسته اید بنشینیم.
آیا می توانیم از شما خواهش کنیم که یک بار و تنها یک بار از جانب ما زنان ایرانی فریاد بزنید: "ایران" ؟؟ آیا این لطف را می کنید خواهران عزیز ما؟
وقتی شما جیغ می کشید، فریاد می زنید و برای تیم خود هورا می کشید ، ما پشت پنجره ای شیشه ای و بی روح به نام تلویزیون اسیریم! ما باید فریاد خود را در گلو خفه کنیم و تنها گریه کنیم حتا اگر خوشحال باشیم؛ چرا که مردان فوتبال ما هرگز صدای تشویقهای ما را نخواهند شنید.
خواهران عزیز کره ای!
ما به حمایت شما و همه عاشقان فوتبال در جهان نیاز داریم! آیا به ما کمک می کنید؟ از شما می خواهیم با هر کس که می توانید در این باره صحبت کنید! برای ما بجنگید! اگر بدانید چه تلخ و زجرآور است که نتوانید در خانه خود تیم ملی تان را تشویق کنید!
به خانه ما خوش آمدید !
با بهترین آرزوها برای شما"

زنان کره ای که بسیار از این موضوع متاثر شده بودند با کمک مسئولان تیم کره ترتیب حضور چهار نفر از اعضای کمپین روسری سفیدها به همراه هواداران تیم کره ای را دادند.

و اکنون در حالیکه میلیونها ایرانی در حال تماشای پخش مستقیم این بازی از تلویزیونهای خود هستند زنان کره ای پلاکاردهایی در دست دارند که روی آن به زبان فارسی، انگلیسی و کره ای نوشته شده است:" پس خواهران ایرانی ما کجایند؟"

با همبستگی زنان کره ای، چهار دختر ایرانی امروز توانستند وارد ورزشگاه آزادی شوند و در حالیکه همه تماشاگران تیم خود را تشویق می کنند زنان ایرانی و کره ای با گل هریک از طرفین یکدیگر را به آغوش خواهند کشید.

اين بازي در چارچوب دور مقدماتي مسابقات جام جهاني فوتبال در گروه دوم آسيا انجام مي‌شود و نتيجه آن مي‌تواند در تعيين سرنوشت اين گروه بسيار مهم باشد. از آنجا كه اين مسابقه رسمي و بوده و در تقويم فيفا ثبت شده است فدراسيون فوتبال ايران طبق اساسنامه خود نمي‌تواند از ورود تماشاگران زن به استاديوم ممانعت كند. اما مقامات ايراني با هماهنگي سفارت كره‌جنوبي در ايران، تنها امكان ورود تعداد محدودي از زنان كره‌اي به ورزشگاه را فراهم ساخته و همچنان از ورود زنان ايراني ممانعت كردند. به همين دليل زنان علاقمند به فوتبال ناچار شدند دست به دامان زنان كره‌اي شوند.

درباره همین موضوع:

زنان کره‌ای، کلید ورود به آزادی

مردان ایران و کره در مقابل هم ، زنان ایران و کره در کنار هم : برای حقوق برابر زنان

هیچ نظری موجود نیست: