هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ بهمن ۲۳, چهارشنبه

ديدگاه ولايت سر كوب و شكنجه تا بينهايت..........


تحصن دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با خشونت پایان یافت
برچسب ها : دانشگاه، خبر | نسخه مناسب چاپ | Share This | ۲ دیدگاه | دنبالک

خبرنامه امیرکبیر: روز گذشته و پس از اعلام انحلال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر توسط هیئت نظارت دانشگاه، جمعی از دانشجویان اقدام به فک پلمپ درب و بردهای انجمن اسلامی نموده و تعدادی از اعضای انجمن اسلامی با تحصن در ساختمان مرکزی این دانشگاه خواستار حضور رییس دانشگاه در جمع آنها و پاسخگویی وی نسبت به روند غیرقانونی در پیش گرفته توسط هیئت نظارت دانشگاه شدند.



دانشجویان با سر دادان شعارهایی خواستار حضور رییس دانشگاه در میان تحصن کنندگان، باز گشایی مجدد انجمن اسلامی و عزل دبیر هیئت نظارت این دانشگاه شدند.



در نهایت دکتر بطحایی، رییس دانشگاه در محل تحصن دانشجویان حاضر شد و دانشجویان با استقبال از این اقدام وی به بیان مطالبات خود پرداختند. خواسته های اصلی دانشجویان بازگشایی مجدد انجمن اسلامی، پایان دادن به اعمال غیرقانونی هیئت نظارت، عزل خانم معتمدی آذز دبیر هیئت نظارت دانشگاه به علت انجام تخلفات متعدد اداری و تضمین امنیت دانشجویان متحصن پس از خروج از دانشگاه بود، که رییس دانشگاه پذیرفت که تا پایان روز توافق نامه ای با دانشجویان به امضا رساند. اما در حالی که دانشجویان در حال مذاکره با رییس دانشگاه بودند حراست دانشگاه با زنگ زدن به منزل دانشجویان اقدام به تهدید خانواده ی آنها کرده و با فیلم برداری از تحصن دانشجویان زمینه ی پرونده سازی برای آنان را فراهم نمود. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در حالی که هنوز مذاکرات دانشجویان با رییس دانشگاه به پایان نرسیده بود، نامه ای از سوی حراست دانشگاه به ۳ تن از دانشجویان متحصن داده شد که با ذکر آدرس کمیته پیگیری وزارت اطلاعات در خیابان ولیعصر از آنها خواسته شده بود سریعا خود را به آن کمیته معرفی نمایند.



سر انجام پس از پایان مذاکرات و در حالی که دانشجویان در حال مشورت جهت آماده نمودن متن توافقنامه خود با رییس دانشگاه بودند، حراست دانشگاه با یورش به دانشجویان سعی به خارج نمودن آنها از دانشگاه نمود که با مقاومت دانشجویان مواجعه گردید و در این میان تعدادی از اعضای انجمن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، دانشجویان متحصن نیز از آنجا که تنها قصد مذاکره با رییس دانشگاه را داشتند با تعجب از عصبانیت نیروهای حراست و همین طور دستپاچگی آنها تصمیم به پایان دادن تحصن خود نموده و اعلام نمودند با شکایت از این اقدام حراست دانشگاه به اعتراضات خود تا بازگشایی انجمن اسلامی ادامه خواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست: