هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ اسفند ۸, پنجشنبه

ناطق نوري يك بار حرف غير آخوندي زد ولي فورآ آنرا پس گرفت

بسم الله الرحمن الر حیم

من اصولا خیلی آدم وطن پرستی نیستم که هیچ ، فکر هم می کنم تمام ارزش یک قطعه خاک و زمین ، چه یک سانتی متر مربع و چه یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار کیلومتر مربع ، به آدم هایی است که روی اون زمین زندگی می کنن یا مردن و زیر اون خاک دفن شدن .

اما وقتی یک کارگر خوب افغانی(شمس الله ) ، که چند مدتی توی خونه ی ما کار می کرد ، سر میز ناهار داد سخن داد و از تاریخ افغانستان گفت واز افتخارات آن کشور ( البته تا اینجاش خیلی هم خوب بود و من هم برای او خوشحال بودم ) وگفت که همین مشهد هم جزیی از افغانستان بوده ، یک مرتبه لقمه توی گلویم گیر کرد و انگار یکی یک کارد کرد توی سینه ام . اون موقع به حرمت میهمان هم سفره ام ، چیزی نگفتم . راستش هیچ وقت ، هیچی بهش نگفتم ، فقط یک روزی سر یکی از کلاس هام ، تعریف کردم !!

یکی دوهفته است ، آقای ناطق نوری ، همان که روزی به خاتمی رأی ندادم و به او دادم ، اما کم آوردیم و رییس جمهور نشد ، آتیش به پا کرده و گفته بحرین ، زمان شاه استان چهاردهم ایران بوده .

حرفی نیست که الان بیش از ۹۹ درصد ملت نمی دانند ، استان چهاردهم ایران کجاست !!

حرفی نیست که چرا وزرا و وکلائی که دائم مصاحبه می کنند و آمار می دهند و می گویند مثلا زمان شاه ، ۵۰ هزار تا دانشجو داشتیم و حالا ۵ میلیون تا داریم یا زمان شاه صد هزار تا تلفن داشتیم ، حالا ۳۸ میلیون تا داریم ، یکیشان نمی آید بگوید زمان شاه ۱۴ تا استان داشتیم ، حالا ۳۰ تا داریم !! ( فکر کنم این زیاد شدن استان ها ، یک اشکال مشکالی داره که تا حالا ، پز و قمپز افزایش همه چیز را دادن الا این یکی را !! )

حرفی نیست که چرا از میون همه ی کارگزاران رسمی نظام ، یک آدم غیر رسمی ، چنین حرفی زده و چنین آتیشی به پا کرده ؟!!

حرفی نیست که چرا ایرانی جماعت ، انقدر بی غیرت شده که تا نه بدتر جای زن و دخترشم تو فرودگاه دوبی میگردن ، بازم آن بنجل آباد رو رها نمی کنه ؟!!

حرفی نیست که برادران محترم بدوی سعودی ( یه دفعه نوشتم موش خور ، ریختن سرم !! ) تمام عقده های عجم نبودنشان را سر حاجی های ایرانی درمیارن و مسئولین باغیرت ما ساکت می مانند و حتی یکی از علمای عظام به حج رفتن ایرانی را حداقل برای چند سال تحریم نمی کنه !!

حرفی نیست که برادران محترم بدوی … نشسته ی اونور آب !! زیر بیرق امریکا و انگلیس ، لباس آدم پوشیدن و هر سالی چند تا قطعنامه از خودشون ساطع می کنن که این تنبان بزرگ و کوچک و ابوموسی مال اوناست !!

حرفی نیست که تحفه ی ( معجزه ی ) هزاره ی سوم ما هم میره توی خیمه ی همین بدوی ها و زیر تابلوی ” خلیج عربی ” می شینه !!

حرفی نیست که نمیذارن و نمیشه که ما توی دعواهای دادگاه لاهه به اندازه ی دوقرون از یه ” کیس ” ببریم !!

حرفی نیست که همه ی وطن پرستان، صبح تا شب میریزن سر وزرای خارجه ی سابق و لاحق ما که چرا عرضه نداشتن و ندارن که توی سهم بندی دریای خزر که قانونا ، شرعا، عرفا ، زمینا ، آسمانا ، شمالا ، جنوبا ، شرقا ، غربا ، مرکزا و تاریخا ، نصفش یعنی ۵۰ درصدش مال ماست ، به ۱۳ درصد و ۱۱ درصد راضی شدن !!

حرفی نیست که هیچ کس صداش درنمیاد که چرا مسئولان ابله و بی عرضه و بی لیاقت آن زمان، با آن همه لشکر و توپ و تانک و فانتوم ، استان چهاردهمشان را دودستی ریختن وسط دریا !!

حرفی نیست که چین مائوئیست ، همین هفت هشت سال پیش ، محکم وایساد و بعد از ۹۹ سال ، هنگ کنگ را از انگلیس فلان فلان شده پس گرفت و یک لگد هم زد دم … بریتانیای کبیر و هرّی !!

حرفی نیست که رزمنده ی ایرانی نشون داد که اگر صدام ، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را امسال پاره کنه ، به ده سال نرسیده به … خوردن می افته و مجبور میشه خودش دوباره به چسبوندش به هم !!

حرف اینه که چرا این همه حزب و دارو دسته و گروه و جماعت و جمعیت و انجمن داخل و خارج نشین ، همه ریختن سر ناطق نوری که چار تا کلمه ذکر مصیبت و یاد ایام کردی و گفتی بحرین مال ما بوده !!

حرف اینه که چرا از منظر وطن پرستان دموکرات آزادی خواه حقوق بشری طرفدار آزادی بیان وآزادی قلم امروز که هر نوع مرده باد و زنده بادی را هم از جنس ابراز عقیده می دانند و آزاد می شمارند ، گفتن یک جمله که فلان منطقه در شمال ، یا شرق ، یا غرب ، یا جنوب کشور ، روزی مال ما بوده هم جرم حساب میشه ؟!!

حرف اینه که حضرات وطن پرست و دموکرات ، میگن مردم استان چهاردهم ایران ، در فلان سال در یک رفراندوم دمکراتیک با نظارت سازمان علل !! انتخاب کردن که مستقل باشن و یک کشور بشن !! ولی هیچ کس نمی پرسه اگر یک همچو کاری درست و دموکراتیک و رفراندوم پذیر است ، چرا چین با هنگ کنگ نکرد ؟ !! و چرا انگلیس با ایرلند شمالی ، کانادا با کبک ، آمریکا با پورتوریکو ، انگلیس با جزایر فالکلند ، روسیه با چچن و … نمی کنند ؟ !!

حرف اینه که چرا این دموکرات های رفراندوم چی ، ساز را از دهن گشادش می زنن ؟!! چرا از سیزده تا استان دیگه ی ایران رفراندوم نکردن که آیا بحرین از کشور شما جدا بشه یا جزئی ، استانی از ایران باقی بمونه ؟!!

جل الخالق !! حرف ناطق نوری ، در دل هر ایرانی وطن پرستی آتیش به پا کرده ( کاری هم ندارم که ناطق نوری چیکاره بیده یا از جانب کی و به چه منظوری این حرف را زده ) ، اما هی هی هی هی هی !! ما کجا و چین کجا ؟!! هنگ کنگ کجا و بحرین کجا ؟!! همین طوری و الکی یادم افتاده به حرف آندره گرومیکو وزیر خارجه ی چندین و چند ساله ی شوروی که به معاون جوان وزارت خارجه ی یک کشوری که نصف سن و سال او را هم نداشت وسر میز ملاقات و مذاکره در مسکو الدورم قلدورم کرده بود ، موقع خداحافظی گفته بود : …نوه ی من ،هم سن وسال شماست و تمبر جمع می کنه ، شما هم براش تمبر بفرستین …!!

من قد این حرفا نیستم !! اگه بودم ، به مسئولین مملکت ، هشدار می دادم که چرت بزنیم ، معلوم نیست سر ابوموسی و تنبانمان !! چه می آیدها ؟!!

خدایا خودت رحم کن !!

هیچ نظری موجود نیست: