هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ اسفند ۲, جمعه

آنروز كه مساجد اهل سنت توسط همين سركوبگران شهيد شد آه و ناله را كسي نشنيد شايد حالا همدردي هم صدايي آورد

تخریب حسینیه و کتابخانۀ دراویش گنابادی در اصفهان

"این اولین بار نیست که مراکز دراویش گنابادی مورد حمله و تخریب قرار می گیرد و لی هیچ ارادۀ سیاسی در دولت کنونی برای پیگیری این مطلب وجود ندارد".

مصطفی آزمایش

دکتر مصطفی آزمایش، سخنگوی دراویش گنابادی در اروپا می گوید که این حادثه دراویش گنابادی را متعجب کرده است زیرا آنان منتظر چنین حادثه ای نبودند. وی می افزاید، نه تنها هیچ، اخطاریه یا بخشنامه ای در مورد تخریب یا بازرسی حسینیه به آنها نرسیده بود، برعکس نامه ای از طرف سازمان میراث فرهنگی به آنان رسیده بود که قبرستان تخته پولاد به عنوان یک محل فرهنگی شناخته شده و قراراست بزودی آنرا مرمت کنند!

نیروهای مهاجم بدون هیچ توضیحی وارد شدند و موبایل افراد نگهبان حسینه را از آنها گرفته و آنان را به خارج از محل بردند. لباس شخصی ها با بولدوزر و امکانات شهرداری به مرکز دراویش گنابادی حمله کردند و پس از بردن قالی ها و تمام کتابهای کتابخانه، آنها را به محل نامعلومی بردند و سالن اجتماعات آنان را ویران کردند.

مصطفی آزمایش می گوید، پیگیری ها برای پیدا کردن رد وسایلشان به جائی نرسیده است. او یادآوری می کند که، وکلائی که برای بررسی پرونده های اقدامات علیه دروایش، اقدام کرده اند با پرونده سازی و حتی در بعضی از موارد با لغو حق وکالت خود روبرو شده اند.

سخنگوی دراویش گنابادی در اروپا معتقد است در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد تعارض با عرفان و تصوف شدت گرفته است، او می افزاید چنین امری در زمان خاتمی دیده نمی شد.

وی یادآوری می کند دو تن از دراویش به نامهای امیرعلی لباف و محمد اسماعیل صلاحی در قم تحت فشار قرار گرفته اند و برای فرد دوم، بدون ارتکاب جرم، یکسال زندان باز تعیین شده و از حق تحصیل در سراسر ایران محروم گردیده است.

سني ها سالها در سكوت سلول گريستند و سر دار فقط به خدا پناه بردند از ظلم دكانداران دين..........

هیچ نظری موجود نیست: